«حسن شریفی» روز پنجشنبه به ایرنا، گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی از امشب تا روز دوشنبه هفته آینده موجی از سرمای شدید تا 6 درجه زیر صفر شهرستان ساوه را در بر می گیرد که ممکن است در صوررت رعایت نکردن توصیه و هشدارها سطوح باغی، دامداری و مرغداری ها و همچنین واحدهای گلخانه ای دچار آسیب شوند.

وی افزود: لازم است مالکان این واحدها به خصوص گلخانه ها نسبت به تامین ذخیره سوخت در صورت قطع احتمالی گاز اقدام کنند.

رئیس جهاد کشاورزی ساوه ادامه داد: به باغداران هم توصیه می کنیم که در صورتی که قصد آبیاری دارند، این اقدام را فعلا متوقف کنند زیرا سرمای شدید باعث رقیق شدن شیره های گیاهی در بافت ها و یخ زدگی آنها شده و در نهایت خسارت به درختان وارد خواهد کرد.

وی البته تاکید کرد که آبیاری بارانی و قطره ای در شرایط سرمای هوا مشکلی ندارد و حتی باعث می شود که آب، شدت سرما را جذب و باعث تعدیل هوا شود.

شریفی گفت: باغات در ماههای سرد سال مانند دی و بهمن می توانند تا سرمای 12 درجه زیر صفر مقاومت کنند و از آنجا که اعلام شده نهایت درجه سردی هوا در ساوه تا 6 درجه زیر صفر است، امیدواریم مشکلی برای این بخش ایجاد نشود.

135 هزار هکتار سطوح باغی و زراعی همراه با ظرفیت های سایر بخش ها از جمله دام و طیور در شهرستان ساوه امکان تولید سالانه تا 600 هزار تن  محصول را فراهم می کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.