این کتاب ۸۲ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی انتشارات «سخن دانشجو» به چاپ رسیده است.

قیمت هر جلد از این کتاب تمام گلاسه و رنگی که در سال ۱۳۹۷ منتشر شده برای علاقه‌مندان ۴۰ هزار تومان است.

در این کتاب مجموعه‌ای از نقاشی‌های این هنرمند که با محدودیت دید مواجه است به صورت حرفه‌ای  ارایه شده و به نوعی سلیقه و تفکرش را در لابه‌لای طرح و رنگ بوم به جا گذاشته و سلیقه هنری خود، آرزوها و تفکرش را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است.

در این مجموعه ۶۸ اثر  با استفاده از تکنیک‌های رنگ روغن، ترکیب مواد، طراحی،اکرولیک، آبرنگ، مداد رنگ مداد سیاه، آب مرکب، خودکار، راپید و پاستیل ارایه شده که هر یک از زاویه‌ای خاص و با ظرافت ایجاد شده است.

مضامین آثار ارایه شده در این مجموعه چهره نگاری، طبیعت، اماکن، زیبایی های بصری فصل‌ها، انتظار، معلولیت، روابط عاطفی والدین و فرزندان، جاذبه‌های دیدنی شهرستان شازند، باران و برف، هویت، مشاغل، روستا، حیوانات ، سفالینه و اشیا است.

«حمید فرجی» در سال ۵۷ در شازند چشم به جهان گشود  و از سال ۱۳۷۴ به صورت حرفه‌ای کار خود را در بخش هنرهای تجسمی پی گرفته و با وجود معلولیت راهش را با دشواری پی گرفته است این نقاش از ناحیه چشم معلولیت دارد و با وجود این در مسیر سخت در سایه همراهی استادانش چون «ذبیح الله عسگری»، «مظاهر آذرپی» توانسته مجموعه‌ای از آثار تجسمی را ارایه دهد که برای علاقه‌مندان به هنر جذاب است.

این هنرمند در کارنامه خود رتبه‌های متنوعی را از جشنواره‌های استانی و ملی دارد که از جمله آن می‌توان به جشنواره فرهنگی و هنری طرح بنمار آموزش و پرورش، مسابقات فرهنگی هنری آموزش و پرورش تهران، ره‌یافتن به جشنواره بین‌المللی معلولان جهان در سال ۱۳۸۰، رقابت‌های هنرمندان تجسمی معلولان ایران در تنکابن، مسابقات سراسری آفتاب استان مرکزی، جشنواره فرهنگی و هنری خراسان رضوی، جشنواره نماز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ملایر، جشنواره مهارت معلولان کشور و جشنواره سراسری بسیج آذربایجان شرقی اشاره کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.