سید«مهدی مقدسی» عصر سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: رقم پیشنهادی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان که از سوی دولت در بودجه سال آینده پیش‌بینی شده، نیازمند بازنگری است. 
افزود: مهمترین مساله در بودجه کشور هزینه‌های شرکت‌های دولتی است که باید با شفاف سازی و کاهش هزینه‌های آنها بخشی از کسری بودجه کشور را جبران کرد. 
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بودجه سال ۹۹ کشور، ۵۶۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که از میزان ۴۸۴ هزار میلیارد تومان از محل منابع عمومی، فروش دارایی ها و ۷۹ هزار میلیارد تومان نیز از محل درآمدهای اختصاصی باید تامین شود. 
مقدسی اضافه کرد: از ۴۸۴ هزار میلیارد تومان درآمدهای پیش‌بینی شده، ۲۶۱ هزار میلیارد درآمدهای کلی است و ۹۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان باید از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد تامین شود. 
وی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان هم از محل درآمدهای مالی باید تامین شود که تحقق پیدا می‌کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سال ۹۹ بیش از ۱۰ و نیم میلیارد دلار ارز چهار هزار ۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی در نظر گرفته شده و برای تامین و واردات کالاهای مازاد بر کالاهای اساسی و تامین سایر نیازها، ارز هشت‌ هزار و ۴۰۰ تومانی پیش‌بینی شده است. 
وی افزود: ۱۹۵ هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده باید از محل دریالت مالیات تامین شود که با توجه به شرایط تحریم دولت باید نسبت به فرار مالیاتی برنامه ریزی کند. 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۷۸ هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده باید از محل فروش نفت تامین شود، بیان کرد: اگر چه فروش روزانه نفت یک میلیون بشکه به قیمت هر بشکه ۵۰ دلار پیش‌بینی شده اما با وجود شرایط تحریم باید برنامه ریزی هایی داشت.

استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که ۲ کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.