سرهنگ «حجت الله دستجانی» در حاشیه این اعزام در گفت و گو با ایرنا افزود: این دانش آموزان با چهار دستگاه اتوبوس عازم مناطق عملیاتی جنوب مانند والفجر هشت،‌فتح المبین، شلمچه و هویزه شدند.

وی افزود: در این اردو که به مدت چهار روز ادامه دارد،‌ دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و جانفشانی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آشنا می شوند و در این زمینه همکاری مناسبی میان سپاه ناحیه ساوه و آموزش و پرورش برای اعزام دانش آموزان دختر و پسر وجود دارد.

فرمانده سپاه ساوه با بیان اینکه اهمیت زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا بیان کرد: یکی از راه‌های ماندگاری شهدا برگزاری اردوهای راهیان نور است و ما نیز خود را مکلف به حمایت از این چنین برنامه هایی می دانیم.

دستجانی گفت: شهدا برای ایران اسلامی مایه عزت و افتخار هستند و باید یاد و خاطرات آنها را همواره در جامعه زنده نگه داریم.

 وی، همچنین از برگزاری رزمایش اقتدار بسیج با عنوان «الی البیت المقدس» با شعار ۴۰ سال مردم یاری،‌ امنیت و خدمت در پایان هفته جاری (پنجشنبه و جمعه) و در اردوگاه قدس ساوه خبر داد.

سرهنگ دستجانی اظهار داشت: در این همایش بسیجیان گردان های بیت المقدس و کوثر خواهران میزان آمادگی خود را برای مقابله با تهدیدات و حوادث احتمالی با اجرای برنامه هایی مانند امداد و نجات،‌ اسلحه شناسی و بصیرت و اخلاق به نمایش خواهند گذاشت.

فرمانده سپاه ناحیه ساوه ادامه داد: تبیین کارنامه بسیج در ۴۰ سال از حیات انقلاب اسلامی از دیگر اهداف برگزاری رزمایش الی البیت المقدس است.

شهرستان ساوه ۵۸۰ شهید، یک هزار و ۶۱۰ جانباز و ۸۸ آزاده در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.