سید علی آقازاده عصر سه شنبه در چهارمین همایش صنف خوار و بار فروشان و لبنیات استان مرکزی در مجتمع ستارگان اراک، افزود: فرهنگ کار و تلاش و کسب روزی حلال یکی از پایه های جامعه فرهنگی و مکتبی محسوب می شود و در ردیف والاترین و بزرگترین عبادت ها قرار گرفته است.
وی ادامه داد: اصناف یکی از زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند که در هر شرایطی نسبت به توسعه همه جانبه کشور و معیشت اقشار مختلف جامعه گام های اساسی برداشته اند.

استاندار مرکزی افزود: حضور موثر و آگاهانه اصناف در عرصه ها و صحنه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی و پایبندی به آرمان های امام راحل، مقام معظم رهبری و نظام اسلامی ، تقدیم هزاران شهید و ایثارگر به انقلاب اسلامی و کمک های خیرخواهانه و انسان دوستانه و مشارکت های مناسب و مستمر به امور عام المنفعه، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی و یاری رساندن به محرومان و مظلومان و آسیب دیدگان از جمله افتخارات این بخش مهم جامعه است که مایه سربلندی ایران اسلامی است.

آقازاده ادامه داد: اکنون با توجه به نوسانات اقتصادی در کشور شرایط مدیریت به خصوص در اصناف بسیار سخت است ولی اصناف کشور همواره این سختی ها را مدیریت می کنند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: مشکلات مالیاتی موجود  با وزیر اقتصاد و امور دارایی در روزهای گذشته مطرح شد اما باید توجه داشته داشت که شرایط کشور سخت است و مالیات یکی از مهمترین منابع دولت در گذراندن امور کشور است.

آقازاده تاکید کرد: در گام دوم انقلاب کسبه باید روحیه جوانمردی و درک شرایط نیازمندان را توجه کنند و دولت هم باید به کسبه توجه بیشتری داشته باشد تا برخی از ناعدالتی ها و تبعیض ها برطرف شود.

۵۷ هزار صنف مختلف زیر نظر ۱۷۳ اتحادیه صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.