مدیرعامل شرکت آلی آسیاب مات اراک در گفت‌ وگو با ایرنا اظهار داشت: دست‌یابی به دانش فنی تولید نانوشیت‌های سیترات کلسیم آلی توسط پنج نفر نیروی متخصص این شرکت و در حدود یک‌سال زمان برد و هم اکنون در مرحله تجاری سازی قرار دارد.

«امیرمحمد فلک‌افلاکی» افزود: نانوصفحات مولکولی کلسیم جایگزین بسیار مناسبی نسبت به نانو ذرات کلسیم به عنوان ماده اولیه تولید پودر استخوان مصنوعی بوده و به‌دلیل شکل ساختار دو بعدی آن دارای استحکام بسیار بالاتری نسبت به نمونه­‌های قبلی است.

وی اظهار داشت: از مهمترین کاربردهای این محصول در تولید استخوان مصنوعی، جراحی پیوند استخوان به عنوان بافت پیوندی و همچنین در کاشت ایمپلنت دندان است که هم اکنون در کشورمان بسیار رایج است و تجاری‌سازی این محصول می‌تواند علاوه بر سودآوری و ارزش‌افزوده، گام مهمی در راستای اشتغال‌زایی پایدار باشد.

مدیرعامل شرکت آلی آسیاب مات اراک توضیح داد: نانوشیت­‌ها، صفحاتی مولکولی در نوآرایی عنصر کلسیم بوده که به روش فاز مایع تولید می­‌شوند و دارای سازگاری بهتری با بدن نسبت به سایر نمونه­‌های پودر استخوان مصنوعی می­‌باشند.

فلک‌افلاکی اضافه کرد: پیش از این دانش فنی تولید این محصول تنها در اختیار کشور ایالات متحده آمریکا بود و سالانه مبالغ زیادی ارز از کشور بابت واردات این محصول خارج می شد، ولی هم اکنون قیمت هر گرم محصول وارداتی در کشور حدود ۸ میلیون ریال است که در صورت تولید صنعتی این محصول قیمت آن می‌تواند به میزان قابل توجهی در بازار داخل کاهش یافته و از سوی دیگر با صادرات آن ارز آوری مناسبی برای کشور ایجاد نماید.

وی تاکید کرد: دانش فنی تولید این محصول به طور کلی توسط شرکت آلی آسیاب مات از شرکتهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی تولید شده  و مواد اولیه تولید این محصول نیز از منابع کلسیم ارگانیک موجود در پوسته تخم مرغ استخراج شده است.

مدیرعامل شرکت آلی آسیاب مات اراک افزود: برداشتن استخوان از لگن و پیوند آن به ناحیه آسیب‌دیده برای افرادی با سن بالا مناسب نیست و ۳۰ درصد از این بیماران به طور معمول دچار عوارض دراز مدت چنین جراحی‌هایی می‌شوند واین محصول می‌تواند مشکل این بیماران را مرتفع سازد.

۸۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم‌وفناوری استان مرکزی فعالیت می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.