حجت‌السلام «عباس دانشی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای رفاه هر چه بیشتر شهروندان و علاقه‌مندان به کتاب، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بن‌کارت‌های الکترونیکی خرید با تخیف ۲۵ درصد در اختیار خریداران کتاب قرار داد که از محل اعتبارات این اداره کل و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد تامین شد.  

کوی ادامه داد: علاوه بر این تخفیف ویژه، ناشران نیز کتب خود را با ۱۰ تا ۳۰ درصد تخفیف در اختیار خریداران کتاب قرار داد که شرایط ویژه‌ای را برای علاقه‌مندان ایجاد کرد تا بتوانند میزان قابل توجهی کتاب خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: ۲۰۸ ناشر در ۱۵۰ غرفه در دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی شرکت کردند که از این تعداد ۳۰ ناشر از استان و بقیه از دیگر نقاط کشور به خصوص تهران و قم در این نمایشگاه شرکت کردند.

حجت‌الاسلام دانشی اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از ناشران شرکت کننده در دهمین نمایشگاه کتاب این استان از ناشران مطرح ملی بودند که این مهم انگیزه  مردم را برای بازدید و خرید افزایش داده بود به طوری که هر روز تعداد قابل توجهی از مردم استان مرکزی و حتی استان‌های همجوار به این نمایشگاه مراجعه می‌کردند.  

وی افزود: برپایی غرفه‌های کودک و نوجوان، استان‌شناسی و اراک‌شناسی با موضوع بررسی تمدن این استان و برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی از مهم‌ترین برنامه‌های حاشیه‌ای دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی بود.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه تا کنون آمار دقیقی از فروش کتاب در دهمین نمایشگاه استان مرکزی از سوی غرفه‌داران ارائه نشده است، گفت: میزان مراجعه افراد به این نمایشگاه به گفته غرفه‌داران و شهروندان این استان بسیار چشمگیر بود و ناشران نیز از این حضور و میزان فروش رضایت داشتند.

دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی از هشتم تا ۱۳ آبان‌ماه جاری در محل مصلی بیت‌المقدس اراک برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.