«عدالت بهرامی» روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این کودکان زیر پنج سال با تایید مراکز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هر ماه سبد غذایی دریافت می‌کنند.

وی  گفت: در کنار اهدای سبد غذایی، آموزش‌های لازم به مادران این کودکان ارایه می‌شود و پس از پایان یک دوره ۶ ماهه این کودکان مورد پایش مجدد مراکز بهداشتی درمانی قرار می‌گیرند و در صورت بهبود افراد جدیدی جایگزین می‌شوند.
عدالت افزود: کارشناسان تغذیه دانشگاه علوم پزشکی برای کودکان یک تا سه سال و سه تا پنج سال تغذیه خاص هر سن را برای آنان تعریف و در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند.

وی اظهار داشت: برخی خانواده‌ها با وجود نداشتن مشکل مالی با فرهنگ تغذیه صحیح نا آشنا هستند و تهیه مواد خوراکی بی‌کیفیت برای فرزندان، آنان را دچار سوء تغذیه می‌کند که آموزش به این خانواده نیز ضروری است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی، با اشاره به اینکه برخی بیماران  زیر پوشش، نیازمند حمایت‌های خاص هستند، گفت: ۳۴۰ بیمار نیازمند زیرپوشش حمایت کمیته امداد استان مرکزی هستند و از حمایت‌های تغذیه‌ای و درمانی  این نهاد استفاده می‌کنند.

وی از خیران برای مشارکت در طرح همسفره دعوت کرد و گفت: این طرح به‌ منظور تأمین نیازهای غذایی کودکان زیر پنج سال که مبتلابه سوءتغذیه هستند، اجرا می‌شود.

۸۱ هزار و ۸۱۶ نفر در قالب ۴۴ هزار و ۸۲۴ خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.