حجت الاسلام سید احمد دارستانی روز یکشنبه در همایش یاوران وقف در ساوه گفت: بر اساس فرمایش پیامبر اسلام پرونده عمل انسان در زمان مرگ مسدود می شود و تنها ثواب اعمال صدقه جاریه، علمی که از آن نفع برده شود و  تربیت فرزند صالح ادامه دارد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه وقف حاصل شعور انسانی است، افزود: وقف هدیه ای بی منت برای مردم است و رحمتی بی پایان برای واقف به شمار می رود.

وی تصریح کرد :وقف یکی از سنت های قدیمی است که قبل از اسلام نیز رواج داشته و نام واقف در تاریخ ماندگار است.

وی گفت: وجود هزاران مرکز آموزشی، درمانی و رفاهی، خدماتی، مساجد، آب انبار، حسینیه ها، زمین های کشاورزی و کتابخانه ها بخشی از این صدقات جاریه است که در کشور ما برای رفاه مردم وقف شده است.

حجت الاسلام دارستانی ادامه داد: بازتاب و اطلاع رسانی مطلوب عملکرد اداره اوقاف از طریق رسانه ها، آموزش و پرورش می تواند در گسترش وقف و تشویق مردم به انجام این عمل صالح موثر باشد و مردم با آگاهی  از برکات دنیوی و اخروی وقف به انجام این سنت حسنه مبادرت می ورزند.

وی افزود: واقفان نیز باید مال خود را در راستای نیاز روز جامعه و راه های مناسب وقف کنند تا اثرات آن تا ابد ماندگار باشد.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه نیز اظهار داشت: برخی از سرمایه گذاری ها مانند وقف ارمغان جاودانی به شمار می رود و در دنیا و آخرت اثری ماندگار دارد.

حجت الاسلام « حمید کرمی » بیان کرد: وقف مشارکتی امکان واقف بودن برای همه افراد امکان پذیر  کرده است.
وی گفت: از طریق وقف مشارکتی می توان جامعه را از برخی از مشکلات و معضلات نجات داد و این اقدام نوعی گام برداشتن در مسیر اقتصاد مقاومتی محسوب میشود.

در پایان این مراسم از جمعی از واقفان، خیران، نیکوکاران، اصحاب رسانه و اصحاب وقف و دارندگان رتبه های برتر  مسابقات قرآنی تجلیل شد.

ساوه دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است که بیش از ۲۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.