حجت‌الاسلام « حمید کرمی » در این نشست که عصر شنبه برگزار شد، با تاکید بر توصیه های مقام معظم رهبری در خصوص حمایت و تقویت اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دانش‌افزود: باید درصدد ایجاد راه‌های مناسب برای گسترش همکاری باشیم تا متولیان حوزه اوقاف به بهترین وجه ممکن بتوانند به حوزه علم و فناوری ورود کنند.
وی علم و فناوری را یکی از موهبات خداوند دانست و گفت: امروز با توجه به  ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی، مطلوب است وقف خیرین و واقفین در راستای تقویت مؤلفه‌های علم و فناوری و حمایت از نخبگان و کارآفرینان دانشگاهی باشد.
حجت الاسلام کرمی همچنین  در دیدار با مدیران و طلاب حوزه علمیه اظهار داشت: ضرورت داردطلاب و حوزه های علمیه در ترویج وقف‌های جزئی و مشارکتی اهتمام داشته باشند.

وی بیان کرد:  موضوع وقف به رغم ظرفیت وسیع آن در حوزه اقتصاد ،علم و پژوهش و رفع نارسایی های اجتماعی کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به نقش ویژه حوزه و روحانیان در گسترش فرهنگ وقف و هدایت آن به‌سوی نیازهای روز جامعه، گفت: طلاب حوزه علمیه به اخذ موقوفات جزئی و مشارکتی همت بگمارند.
رئیس اداره اوقاف  و امور خیریه ساوه افزود: بسیاری از مراکز علمی و دانشگاهی و مدارس و حوزه ‌های علمیه موقوفه هستند و این امر بیانگر آنست که اوقاف علاوه بر بعد فرهنگی وجوه اقتصادی و اجتماعی پر رنگی نیز دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.