به گزارش ایرنا حجت الاسلام «حمید کرمی» روز شنبه همزمان با روز وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲هزار و ۱۴۶ رقبه وقفیدر شهرستان ساوه وجود دارد.

وی با بیان اینکه  شهرستان ساوه بیشترین بقاء متبرکه در استان مرکزی را دارد، گفت:  بقعه ۷۳ امام زاده و یک پیغمبر در این شهرستان  وجود دارد.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: امسال  ۲باب آپارتمان به ارزش ۱۳میلیارد ریال و با نیت کمک به ازدواج نیازمندان، ترویج قرآن و روضه‌خوانی وقف شده است.

وی یادآور شد: اهدای ۷۰ بسته مایحتاج تحصیلی دانش آموزان در قالب اجرای طرح مهر تحصیلی به ارزش هر بسته۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال، اجرای طرح ملی حفظ با تحت پوشش قراردادن افزون بر ۶۰۰ نفر و نیز طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه‌های فرهنگی   از  جمله برنامه های فرهنگی اداره اوقاف در سال جاری بوده است.

کرمی بیان کرد:همچنین حدود  ۱۵میلیارد ریال در اجرای طرح مودت از خیرین جذب شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه اظهار داشت: در سال جاری اجرای طرح ویژه هر مدرسه یک وقف نیز  آغاز شد که در این طرح دانش آموزان و اولیای آنان برای مشارکت در ترویج این سنت حسنه  وقف تشویق و ترغیب می شوند.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر بقاع متبرکه ساوه در نقاط صعب العبور  قرار دارند ، گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث حسینیه امام زاده عبدالله(ع) نیز از جمله طرح‌های عمرانی است که در دستور کار است.
کرمی ادامه داد: بقا سید ابورضا، امزمازاده عبدالله، امامزاده مسلم در بخش نوبران، امامزاده صابر در روستای دالستان و... از جمله بقعه هایی هستند که امسال تحت پوشش عملیات عمرانی قرار گرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.