به گزارش ایرنا، جلال الدین پی خسته روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران این شهرستان به مناسبت دهه وقف افزود: از این مجموع 335 رقبه انتفاعی شامل مساجد و حسینیه ها و مابقی منفعتی هستند.
وی اظهارداشت: بیشترین رقبه های شهرستان گناوه انتفاعی و 231 مورد مربوط به حسینبه ها و مساجد است و 104 مورد نیز به شهرستان دیلم تعلق دارد.
وی گفت: طبق بررسی های صوت گرفته تعداد موقوفات انتفاعی در این شهرستان 3 برابر منفعتی است و توازنی بین آنان وجود ندارد.
رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان های گناوه ودیلم افزود: رقبه های منفعتی این اداره 73 باب مغازه، 18 واحد مسکونی، پنج واحد آموزشی و بهداشتی و هفت قطعه زمین است که 72 درصد از درآمدهای آن برای اجرای نیت واقف، 10 درصد کارهای عمرانی، 10 درصد هزینه های مدیریتی و 8 درصد به این اداره به عنوان متولی تعلق می گیرد.
پی خسته، یکی از مشکلات رقبه های انتفاعی مساجد و حسینبیه ها را که توسط واقفان و خیران احداث می شود در نظر نگرفتن تامین منابع اعتباری هزینه های جاری آنهاست.
وی ادامه داد: از واقفان و نیکوکاران انتظار داریم درصورتیکه قصد احداث مسجد و حسینیه دارند به فکر تامین منابع مالی هزینه های جاری باشند.
رئیس اوقاف و امورخیریه گناوه ودیلم اظهارداشت: ترویج فرهنگ مشارکتی وقف در این برهه که کشور با مشکلات اقتصادی مواجه است، ضرورت دارد.
وی افزود: توسعه مناطق و مکان های علمی و پژوهشی، درمانی و رفع نیازهای ضروری اقشار کم درآمد و محروم از اهم اموری است که واقفان و خیران باید در این زمینه ها مشارکت کنند.
پی خسته گفت: این اداره درطول سال برنامه های فرهنگی و مذهبی را در بقاع متبرکه و امامزاده ها اجرا می کند که طرح آرامش بهاری، کلاس حفظ و قرائت قرآن، اهدای 150 بسته مهر تحصیلی به دانش آموزان نیازمند و برپایی مراسم های عزاداری محرم و صفر بخشی از آنهاست.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناوه و دیلم تعداد امامزاده ها و بقعه های شناسایی شده را در این شهرستان ها 62 مورد عنوان کرد و گفت: از این مجموع هفت امامزاده، 21 آرامگاه و 34 قدمگاه است.
وی با گرامیداشت دهه وقف افزود: رسانه ها نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه ایفا می کنند.
پی خسته بیان کرد: در دهه وقف برنامه های مختلفی در سطح شهرستان های گناوه ودیلم پیش بینی شده که نشست خبری با خبرنگاران، دیدار با ائمه جمعه، همایش یاوران وقف، افتتاح کانون فرهنگی قرآنی خواهران و غبارروبی امامزاده سلیمان بن علی، برگزاری مراسم سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام رضا(ع) و نشست تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی اسلامی بخشی از آنان است.
شهرستان های گناوه و دیلم در شمال استان بوشهر واقع هستند.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.