«علی‌اکبر منصوری»  عصر چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۱۴ میلیارد ریال از این تسهیلات یک‌ساله با سود ۱۰ درصد و ۳/۶ میلیارد ریال تسهیلات پنج ساله با سود چهار درصد بوده است.

وی اظهار داشت: بسته‌های حمایتی دولت تاثیر به‌سزایی در ضریب تولید و تبدیل علوفه به گوشت و افزایش سودآوری این بخش دارد به‌طوری که نقدینگی عشایر با دریافت این تسهیلات افزایش یافته و به سهولت می‌توانند علوفه را در فصل تابستان تهیه کنند و علاوه بر آن با کنسانتره جیره‌نویسی شده از سوی شرکت تعاونی، وزن هر بره را در طول سه ماه تا ۶۰ کیلو گرم افزایش دهند.

مدیر امورعشایر استان مرکزی گفت: هر سال ۲۰ درصد تولیدات دام سبک استان مرکزی درجامعه عشایری انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۴ هزار راس از دام‌های عشایر این منطقه زیرپوشش بیمه پایه دام عشایر قرار گرفته است.
منصوری گفت: بیش از ۸۰ درصد حق بیمه دام‌های عشایر از محل یارانه پرداخت می‌شود و به ازای هر راس دام فقط ۲۷ هزار ریال حق بیمه توسط بهره‌بردار پرداخت شده و در صورت بروز حوادث، بیمه برای هر راس دام، بیمه ۱۰ میلیون ریال جبران خسارت می‌کند.

وی یادآور شد: ۲ دوره آموزشی در خصوص بهداشت و تغذیه دام و کنترل بیماری‌های دامی امسال برای عشایر این استان برگزار شده است.

مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: در چهار ماه نخست امسال سه هزار تن نهاده‌های دامی شامل کنسانتره، سبوس و جو و ۴۵۰ کیسه آرد بین عشایر این استان توزیع شد.

منصوری بیان کرد: به‌منظور تجهیز و حفاری ۲ حلقه چاه در ساوه و زرندیه ۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است و ۲ دستگاه تانکر سیار ۱۲ هزار لیتری آب آشامیدنی ۳۸۰ خانوار عشایر این استان را امسال تامین کرد.

بر اساس آخرین آمار جمعیت عشایر استان مرکزی بیش از پنج هزار نفر در قالب یک‌هزار خانوار است که بیشتر در مناطق مختلف ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.