«سعید فرخی» روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی مدیران ستادی بانک توسعه تعاون استان‌های کشور با رویکرد توسعه بازار مبتنی بر خدمات و محصولات جدید در اراک افزود: بانک‌ها بالاترین نقش توسعه اقتصادی را در کشور عهده‌دار هستند و تعاونگران و صنعتگران با اتکا به منابع بانکی، فرصت‌های تولیدی و اشتغال‌زایی را ایجاد می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: سه هزار واحد صنعتی و تولیدی در استان مرکزی وجود دارد که می‌طلبد برای حفظ و افزایش اشتغال در این استان بانک‌ها بیش از پیش با واحدهای اقتصادی تعامل داشته باشند.

فرخی یادآور شد: بانک توسعه تعاون در ۲ سال گذشته، ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که امید است تا پایان سال جاری میزان پرداختی‌های این بانک با افزایش چشمگیرتری از قبل همراه باشد.

وی گفت: بانک‌ها بزرگترین تامین کنندگان منابع مالی عرصه جنگ اقتصادی هستند و باید از بانک‌ها نیز حمایت ویژه صورت گیرد.

حمایت بانک توسعه تعاون از کارآفرینان و تعاونگران در افزایش اشتغال موثر است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: حمایت بانک توسعه تعاون از کارآفرینان و تعاونگران نقش موثری در افزایش اشتغال چشمگیر در حوزه تعاون دارد.

«محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: بانک توسعه تعاون به‌عنوان تنها بانک توسعه‌ای و تخصصی بخش تعاون محسوب می‌شود و مطابق اساسنامه این بانک باید ۷۰درصد از تسهیلات اعتباری خود را به بخش تعاون تخصیص دهد.

وی بیان کرد: بانک توسعه تعاون تاکنون به‌عنوان یکی از بانک‌های عامل در طرح ملی اشتغال پایدار روستایی و بند الف تبصره ۱۸موفق به ارایه خدمات اشتغال‌زایی مناسبی در سطح کشور و استان شده است.

کارگاه آموزشی مدیران ستادی بانک‌های توسعه تعاون کشور تا عصر فردا (پنجشبه) به میزبانی استان مرکزی در اراک ادامه دارد.

پنج هزار و ۶۷۲ شرکت تعاونی در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۲۲۹ شرکت فعال است و ۲۰ هزار و ۹۸۵ نفر در تعاونی‌های فعال این استان مشغول به کارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.