«محمدتقی آبایی‌هزاوه» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیروز در جریان سفر خود به استان مرکزی و در راستای حل مشکلات کارگری با هیات مدیره شرکت آذرآب و مدیرعامل بانک کشاورزی به عنوان سهامدار این شرکت تماس تلفنی برقرار کرد که مدیرعامل این بانک متعهد به پرداخت معوقات مرداد و شهریورماه امسال کارگران شد.

وی بیان کرد: شریعتمداری در جریان این سفر دستور معرفی نماینده ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رسیدگی به مسایل و مشکلات کارگران هپکو و آذرآب را صادر کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: در راستای بازنشستگی سخت و زیان‌آور کارگران آذرآب و هپکو که حدود ۱۶۰ نفر هستند، نیز مساعدت‌هایی با تامین اجتماعی صورت گرفت و مقرر شد امور مربوط به بازنشستگی این افراد انجام شود.

آبایی هزاوه تصریح کرد: پیگیری ویژه مصوبات گذشته در خصوص تصمیمات وزاری صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و کشور برای عقد قرارداد ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه شرکت هپکو با راهداری از دیگر دستاوردهای سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی بود.

وی گفت: شریعتمداری در این سفر دستور تشکیل تیمی برای بررسی اهلیت سهامداران جدید شرکت‌های آذرآب و هپکو را صادر کرد و مقرر شد کمیته‌ای با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری و وزیر دادگستری در خصوص کارگران بازداشت شده در تجمعات کارگری از جمله کارگران شرکت‌های هپکو و آذرآب تشکیل شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: موضوع تبصره ۲ ماده قانون کار در خصوص قراردادهای موقت نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی و برای تصویب به هیات دولت ارسال شده است که در صورت تصویب نقش موثری در راستای امنیت شغلی کارگران دارد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

استان مرکزی بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.