«محمدکریم شفیعی» روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت روز ۲۸ مهرماه روز اراک افزود: برای توسعه فرهنگی و اجتماعی لازم است تا حس تعلق شهروندی به وجود آید.
وی اظهار داشت: اندیشه شهروندان؛ کلانشهرها را می سازد و اگر خواهان شهری پیشرو هستیم، باید راهبردهای مشارکت عمومی را افزایش دهیم.
شفیعی افزود:  روز اراک، نقطه عطف مسائل مختلف این کلانشهر  است که نتیجه آن می تواند همگرایی و وفاق برای ساختن شهری آباد باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: بازخوانی هویت اراک، در معماری، شهرسازی و صنایع دستی خلاصه شده تا حس تعلق در شهرها صورت گیرد. 
مرتضی سورانه افزود: شهر منهای انسان و اجتماع منسوخ است و برنامه های متنوع برای بهره مندی از حقوق شهروندی مهم و لازم است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: اراک مهد مفاخر و اندیشمندان بزرگی است و بیش از یک چهارم از نخبگان و اندیشمندان کشور متعلق به اراک و استان مرکزی است.
«ایرج رضایی» افزود: اراک تاریخ و گذشته درخشانی داشته و امید است این روند ادامه یابد و در آینده این کلانشهر شاهد افراد صاحب قلم و فرهیخته بیشتر باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اراک گفت: اراک مزیت های جغرافیایی دارد که مواردی از این حوزه  مغفول مانده و لازم است برنامه ریزی مناسب با مزیت‌های جغرافیایی شهر انجام گیرد.
وی اظهارداشت: مسیر توسعه واقعی اراک با ساماندهی مرکز شهر و اجرای سیاست انسان محور قابل اجرا است.

نواختن زنگ اراک، برگزار نمایشگاه، رونمایی از تمبر اراک، نامگذاری ۲ خیابان اراک به نام دلیجان و ساوه در شهر اراک، ثبت ملی سرود اراک، نامگذاری روز اراک در تقویم، توزیع کارت افتخاری شهروندی به دانشجویان و مسافران در روز ۱۲ آبان از برنامه های تدارک شده در روز اراک است.
 روز اراک به علت طلاقی با اربعین حسینی، ۱۲ آبان ماه به عنوان هفته اراک با ویژه برنامه های مختلف برگزار می شود.

کلانشهر اراک ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.