«علی‌اصغر حمزه‌لو» روز یکشنبه  در گفت‌گو با ایرنا افزود: ۳۶۰ تن گوشت بوقلمون نیمه نخست امسال در خمین تولید شده درحالی‌که تولید این ماده پروتئینی در مدت مشابه پارسال ۱۵۰ تن بود.

وی علت افزایش تولید گوشت بوقلمون در این شهرستان را بهبود ظرفیت تولید و رسیدن جوجه‌ها به وزن مطلوب واحدهای پرواری بیان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی خمین ادامه داد:  این میزان گوشت بوقلمون از ۲۱هزار قطعه جوجه‌ریزی درهفت واحد پرورشی خمین به‌دست آمده است.

حمزه‌لو عنوان کرد: هشت واحد پرورش بوقلمون در خمین وجود دارد که در هفت واحد پرورشی جوجه‌ها به وزن مورد نظر رسیده و بقیه ظرفیت پرورش در مراحل پرواربندی است.

وی اظهارداشت: خمین در تولید گوشت بوقلمون رتبه نخست  استان مرکزی را دارد و بیش از ۶۰ درصد تولید این ماده پروتئینی متعلق به این شهرستان است.

رئیس شبکه دامپزشکی خمین بیان کرد: هر دوره پرواربندی بوقلمون چهار ماه  است و نیاز است که در خمین ضمن توسعه ظرفیت پرورش بوقلمون ، صنایع وابسته و زنجیره تولید آن تکمیل شود.

حمزه‌لو خاطرنشان کرد: نبود واحد کشتارگاهی و مراکز بسته‌بندی گوشت بوقلمون از حلقه های مفقوده در زنجیره تولید تا عرضه گوشت بوقلمون در این شهرستان است.

وی گفت: بوقلمون پرورشی این شهرستان به کشتارگاه‌های تهران، اصفهان و قم ارسال می‌شود و در این استان‌ها بسته‌بندیشده و به سایر مناطق کشور ارسال می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی خمین افزود: در واحدهای پرورش بوقلمون این شهرستان ۴۰ فرصت اشتغال مستقیم ایجاد شده است که ظرفیت توسعه آن نیز وجود دارد.

حمزه‌لو به خواص مصرف گوشت بوقلمون اشاره کرد و افزود: گوشت بوقلمون کلسترول خون را کاهش داده و ضمن ایجاد آرامش از سرطان جلوگیری می‌‏کند.

وی اضافه کرد: در گوشت بوقلمون مقادیر قابل‌توجهی از  امگا ۳ وجود دارد که سبب باز شدن مجاری عروقی بدن و کاهش کلسترول می‌شود.

شهرستان خمین دارای ۱۲۵ واحد پرورش طیور است و از نظر تولید گوشت سفید مرغ، رتبه دوم استان مرکزی را دارد. 

/۶۰۱۳/۷۲۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.