به گزارش ایرنا، آیت الله «قربان‌علی دری نجف‌آبادی» روز شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل استاندارد استان مرکزی، افزود: اقشار مختلف جامعه باید بدانند که لازمه تحقق شعار اقتصاد مقاومتی استفاده از کالای داخلی و حمایت از تولید است.

وی ادامه داد: ایران از منابع خداداد و زیرساخت‌های غنی تولید و کار در عرصه صنعت، کشاورزی، خدمات و گردشگری برخوردار است که برای حماسه اقتصادی باید در سایه مدیریت هدفمند و بهینه و بالا بردن بهره‌وری به کار گرفته شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: نیروی انسانی کارآمد و موثر موتور محرکه تولید کشور است که در چهار دهه گذشته همواره در سنگر کار و اقتصاد ایران اسلامی حماسه آفرینی کرده‌اند و در شرایط کنونی نیز باید به عنوان سرباز خط مقدم ایفای وظیفه کنند.

آیت الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: کاهش مصرف، افزایش بهره‌وری و اعمال مدیریت توانمند و کارآمد از دیگر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است که باید در لایه‌های تولیدی و صنفی استان به خوبی نهادینه شود.

وی بیان کرد: بهره‌وری نیروی انسانی در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته از قبیل ژاپن، کره جنوبی و چین پایین است که این مهم قدرت رقابت را نیز از کالای ایران در بازارهای جهانی سلب می‌کند و دستگاه‌های مسئول به‌خصوص اداره کل استاندارد باید نسبت به ساعات کاری مشخص و بهبود کیفی تولید برنامه‌ریزی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: بخش عمده‌ای از صنایع فعال کشور و استان مونتاژ کاری است و برنامه‌برای خودکفایی و تولید در آن‌هاضعیف است که این مهم سرعت توسعه کشور را پایین نگه می‌دارد و لازم است که  تصمیم‌سازان باید نسبت به تولید نهایی با کیفیت و بدون وابسته به کشورهای اروپایی و آسیایی تمهیدات لازم را بیندیشند.

آیت الله دری نجف‌آبادی با اشاره به گستردگی و تنوع در حوزه وظایف اداره کل استاندارد نیز گفت: این اداره کل وظیفه دارد با جدیت و قاطعیت  نظارت، پیگیری و سطح‌بندی استانداردها را در دستور کار قرار دهد.

۲۲ مهرماه همزمان ۱۴ اکتبر به عنوان روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.