به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شده بود از کاهش ۲۹درصدی سرقت در استان خبر داد وگفت: در ۶ماهه گذشته در حوزه سرقت ۴۸درصد افزایش داشتیم اما با آسیب شناسی که در طی ۵۰روز گذشته انجام دادیم این امار به ۲۹درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به کاهش یک درصدی سرقت احشام بیان کرد: در بین سرقت ها در استان، سرقت احشام شایع بوده واثرات بدی هم به دنبال داشته که با پیگیری های انجام شده توانستیم سارقان مسلحی که وارد استان می شدند را دستگیر کنیم و در این مدت کاهش یک درصدی را شاهد بوده ایم.

سرهنگ شهرستانی در خصوص امار بالای نزاع ودرگیری در استان عنوان کرد: نزاع ودرگیری باعث احساس نا امنی می شود وتاثیرات روانی نا مطلوبی در پی دارد که اگر به موقع وبه درستی مهار نشود به شرارت تبدیل می شود اما خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته ۳درصد کاهش داشته ایم.

وی با اشاره به افزایش ۱۸درصدی مزاحمت های تلفنی طی ۶ماه گذشته به پلیس متذکر شد: دستگاه پلیس در صدد است که تماس های غیر فوریتی را از فوریتی جدا کند تا مدت زمان حضور پلیس در محل حادثه کاهش یابد و نیز با تجمیع خطوط ۱۱۰در استان، تماس های عملیاتی ۱۹درصد وتماس های تلفنی ۲۲درصد افزایش داشته ونیز با این اقدام ۳درصد در مراجعات حضوری کاهش داشته ایم.

سرهنگ شهرستانی در رابطه با طرح ظفر ۲که با هدف افزایش امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط الوده استان انجام شد اظهار کرد: این طرح به مدت پنج شبانه روز در دو نقطه از شهرستان اراک اجرا شد و در این طرح ۸۲عملیات پلیسی با مشارکت ۵۲تیم عملیاتی انجام شد.

وی از دستگیری فردی با سن کمتراز ۱۶سال که اطلاعات ۱۶هزار نفر را هک کرده بود خبر داد وخاطر نشان کرد: ضعف سیستم بانکی وعدم استفاده مردم از رمز دوم یکبار مصرف سبب سو استفاده این فرد از اطلاعاتشان  شده بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1268409
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.