سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

بازگشت به کار ۱۷ کارگر کشت و صنعت هفت تپه

استاندار خوزستان با اشاره وضعیت اخراج ۲۰ کارگر شرکت کشت و صنعت هفت تپه گفت: ۱۷ نفر از این کارگران پس از بررسی‌ها و برگزاری نشست‌های مرتبط با این موضوع، تعهد دادند که همکاری بیشتری داشته باشند به سرکار خود برگشتند.

غلامرضا شریعتی با بیان اینکه دادستان خوزستان بر کار کشت و صنعت هفت تپه نظارت کامل دارد افزود: کارفرما قرارداد این ۲۰ نفر را که در بخش تجهیزات و بخش‌های دیگر کارخانه فعالیت دارند تمدید نکرد، که پس از اطلاع از این موضوع، هیاتی با مسئولیت دادستان را موظف به بررسی حقوق کارفرما و کارگران کردیم تا مشخص شود چه مشکلاتی دارند و سریع آن را اصلاح کنند.

صادرات ۲۸۹ میلیون دلاری صنایع دستی

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شهرکرد گفت: ۲۸۹ میلیون دلار انواع صنایع دستی در یک سال گذشته به خارج از کشور صادر شده است.

رودربایستی برای توسعه گردشگری کنار گذاشته شود

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در آیین بزرگداشت روز جهانی گردشگری در برج میلاد گفت: درآمد گردشگری می‌تواند از نفت هم بالاتر باشد و می‌ارزد که رودربایستی‌ها را کنار بگذاریم و با فقها صحبت کنیم؛ در فقه شیعی راه حل‌هایی در این حوزه است که می‌توانیم مشکل را حل کنیم.

تایید ۲۵ هزار پرونده خسارت سیل به کشاورزی خوزستان

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران گفت: ۲۵ هزار از ۳۵ هزار پرونده خسارت سیل اخیر به زمین‌های کشاورزی خوزستان از سوی سازمان فضایی ایران تایید شده تا مراحل پرداخت خسارت به آنها طی شود.

مرتضی براری در خوزستان بیان کرد: از ۱۶۰ هزار هکتار زمین کشاورزی خسارت دیده از سیل اخیر خوزستان که برای تایید دریافت خسارت به سازمان فضایی ایران معرفی شدند ۹۰ هزار هکتار تایید شد و باقی آنها در دست بررسی است.

کیفیت عالی واکسن پی پی آر(PPR) موسسه رازی

مدیر کنترل کیفیت موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت که واکسن ppr) طاعون نشخوارکنندگان کوچک) نسبت به نمونه‌های وارداتی و همچنین تولید شده توسط شرکت‌های خصوصی دارای بهترین کیفیت است.

سینا سلیمانی با بیان اینکه کیفیت از حساسیت خاصی در این موسسه برخوردار است، افزود:‌ ریشه‌کنی و کنترل بسیاری بیماری‌ها همچون فلج اطفال و سرخک که اکنون به ندرت دیده می شود، توسط موسسه رازی به دلیل تمرکز بر روی کیفیت واکسن آن انجام شده است.

فرار مالیاتی سالانه ۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور
مدیرکل دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در کردستان گفت: بر اساس برآوردها، میزان فرار مالیاتی در کشور سالانه بین ۴۰ تا ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

هادی خانی با اشاره به اینکه فرار مالیاتی جرم محسوب می‌شود، اظهار کرد: مبارزه با این جرم در اولویت برنامه‌های سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

پنج کشته در حادثه رانندگی جاده روانسر - پاوه

حادثه رانندگی در جاده روانسر به پاوه حد فاصل روستای «بدرآباد» پنج کشته و دو مصدوم برجا گذاشت.

در این حادثه که حدود ساعت ۱۵ امروز (دوشنبه) در اثر برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با دو دستگاه خودرو سواری پراید روی داد، چهار نفر در دم کشته شدند و یک نفر نیز هنگام انتقال به بیمارستان جان باخت.

وقوع آتش سوزی گسترده در کوه های ملکشاهی ایلام

فرماندار ملکشاهی گفت: آتش سوزی گسترده ای از بعداز ظهر دوشنبه منطقه کوهستانی و جنگلی گچان در بخش گچی شهرستان ملکشاهی را فرا گرفته است.

پذیرفته شدن ۳۵۰ دانش‌آموز استثنایی در دانشگاه‌ها

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ۳۵۰ دانش‌آموز با شرایط خاص امسال بدون استفاده از هیچ‌گونه سهمیه‌ای وارد دانشگاه‌های سراسر کشور شدند که نشان از تاثیرگذاری نگاه فرهنگی جامعه است.

مجید قدمی افزود: اکنون ۱۵۰ هزار دانش‌آموز با شرایط خاص در کشور تحصیل می‌کنند که توانمندسازی این قشر از جامعه نیازمند توجه ویژه دستگاه‌ها، نهادها و خیرین است.

آمادگی گمرک برای تامین زیرساخت‌های مرز سومار

احمد ذاکری معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک کشور از آمادگی گمرک به منظور تامین زیرساخت های اداری و انسانی بازارچه مرزی سومار با توجه به تبدیل این منطقه به مرز رسمی خبر داد و گفت: با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه هیات دولت این مرز به عنوان رسمی شناخته است، تامین زیرساخت های آن باید با شتاب فراهم شود.

تولید ۴۰ میلیون اصله نهال مثمر در نهالستان‌های کشور

عبدالرضا کاکاوند معاون تحقیقات، کنترل و گواهی موسسه ثبت و گواهی بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزی گفت که سالانه ۴۰ میلیون اصله نهال مثمر شناسه دار در نهالستان‌های مجوزدار کشور تولید می‌شود.

طغیان رودخانه کاجو راه ۴۰ روستای قصرقند را بست

فرماندار قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی و طغیان رودخانه کاجو در جنوب استان راه دسترسی ۴۰ روستای این شهرستان را از عصر روز گذشته تاکنون بسته است.

رحیم بخش پاک اندیش اظهار داشت: حدود ۱۶ هزار نفر در ۴۰ روستا در اثر بارندگی‌های ۲۴ ساعت گذشته و طغیان رودخانه‌های فصلی پشت سیلاب رودخانه کاجوی این شهرستان گرفتار هستند و هیچ راه دسترسی زمینی برای امدادرسانی به آنان وجود ندارد.

پرستار مرتبط با قطع انگشت نوزاد تحت تعقیب قرار گرفت

فرماندار شهریار در استان تهران با اعلام جزییات حادثه رخ داده برای نوزاد تازه متولد شده در بیمارستان نور این شهرستان گفت: پرستار مربوطه تحت تعقیب قرار دارد.

ضرورت اختصاص بودجه مشخص برای حفاظت از جنگل‌ها

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با توجه به حساسیت کار نیروهای این یگان در کشور، تصویب و اختصاص بودجه قانونی متمرکز با ردیف مشخص اعتباری به این حوزه، ضروری بوده که پیگیر تحقق این مهم هستیم.

سرهنگ علی عباش‌نژاد اظهار داشت: به ازای هر ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشور، یک نیروی حفاظتی فعال بوده و با وجود کمبود نیروی انسانی، آمادگی کامل در این حوزه برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی و تلاش برای کاهش خسارت‌ها وجود دارد.

گزارش‌های استان‌ها

"اجلاس راه ابریشم و انتظاری شیرین برای ثبت جهانی آثار همدان" عنوان گزارشی از مرکز همدان است که درباره برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی راه ابرایشم با هدف معرفی آثار تاریخی و گردشگری منتشر شده است.

"شلیک به صدای عشق"  گزارشی از مرکز گرگان که معضل شکار غیرمجاز گوزن قرمز نر ایرانی را دستمایه قرار داده است.

گزارش "گاهی یک دست هم صدا دارد" ازمرکز قزوین به مناسبت روز ناشنوایان منتشر شده است.

"حکایت یتیمی و غریبی" نیز گزارشی از مرکز سمنان است که بخشی از زندگی کودکان یتیم و بی سرپرست را مورد بررسی قرار داده است.

"دیپلماسی علمی ابزار مقاومت در برابر تحریم‌های تحمیلی" گزارشی از مرکز شیراز که کارکرد مراکز دانشگاهی در حوزه تحریم‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

۱۳۵۲/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.