به گزارش ایرنا، «گودرز کریمی‌فر» روز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس در اراک افزود: ۱۴ میلیون دانش‌آموز، ۲۸ میلیون نفر اولیا و یک میلیون نفر معلم و کادر فرهنگی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با وزارت آموزش و پرورش در ارتباط هستند و خانواده بزرگ خدماتگیران، این نهاد را به یکی از بزرگترین واحدهای اجتماعی کشور تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت آمیخته‌ای علم‌آموزی و پرورش معنوی است و آموزش و پرورش می‌کوشد تا نسلی خودباور و خدا باور تربیت کند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: رویکرد نظام آموزشی کشور از حافظه محور به سمت پرورش استعدادها و مهارت محوری تغییر مسیر داده و ملاحظات توسعه و پیشرفت جامعه در یادگیری مطلوب دیده می‌شود.

کریمی‌فر خاطرنشان کرد: نظام آموزش و پرورش محصول کار جمعی برنامه‌محور است برای افزایش موفقیت در نهاد آموزشی پیوست مدیران و زیرمجموعه باید روز به روز بیشتر شود.

وی اظهار داشت: اولیا هیچگاه نباید فرزندان را دیگران مقایسه کنند زیرا مهمترین ویژگی دانش آموزان متفاوت بودن آنان است.

استان مرکزی با بخاری نفتی و مدرسه های خشت و گلی خداحافظی کرد

استاندار مرکزی نیز در آیین بازگشایی مدارس این استان گفت: سامانه گرمایشی یک‌هزار کلاس درس معادل ۱۴ درصد مجموع کلاس‌های مدارس استان در سال ۹۲ بخاری نفتی بود که در راستای ایمن‌سازی محیط‌های آموزشی، سیستم گرمایشی آن‌ها گازی شده و  امید است در آینده نزدیک این فضاها به سامانه های گرمایشی استاندارد تجهیز شوند.

سید«علی آقازاده» افزود:  پنج مدرسه خشت و گلی سال گذشته در استان مرکزی وجود داشت که بخشی از این مدارس با فضاهای استاندارد جایگزین شده و بقیه که غی فعال و فاقد دانش‌آموز بودند، تخریب شدند.

وی ادامه داد: استان مرکزی از جمله مناطق کشور است که در آن مدرسه خشت و گلی وجود ندارد.

استاندار مرکزی گفت: برابر استانداردهای آموزش و پرورش ، نظام تعلیم و تربیت در استان مرکزی با کمبود سه هزار نیروی انسانی مواجه است و این استان با وجود قرار گرفتن در مرکز کشور از جمله مناطق کمتر برخوردار از نظر نیروی انسانی در آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

آقازاده اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان مرکزی افزایش فشار به سایر فرهنگیان استان را به همراه دارد.

وی ادامه داد: ۵۷۰ هزار کلاس درس در ۱۱۰ هزار واحد آموزشی در کشور وجود دارد و اداره این فضاها نیازمند یک میلیون نیروی انسانی است.

استاندار مرکزی افزود: این استان ۱۱ هزار کلاس درسدر قالب ۲ هزار واحد آموزشی دارد.

آقازاده خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان کشور با وجود تمامی  کمبودها وتحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه کشور همواره در تمامی المپیادها و مسابقات علمی در زمره ۱۰ کشور برتر جهان بوده‌اند.

وی ادامه داد: جوانان ایران اسلامی در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس پشت سر ولایت فقیه در برابر توطئه دشمنان ایستاده‌اند و در تمامی صحنه‌ها حضور فعال داشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: نظام تعلیم و تربیت نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور دارد و رسیدن به این مهم نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌ها و اولیای دانش‌آموز  با این نهاد آموزشی دارد.

«شهریار فولادوند» افزود: تربیت افراد کنشگر که در صحنه‌های مختلف بتوانند عکس‌العمل‌های مناسب داشته باشند در دستور کار نظام تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورش تقویت روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان و افراد جامعه است زیرا ذهن باز می‌تواند عامل خدمت موثر و توسعه باشد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: هفت هزار و ۲۶۲ کلاس درس با آغاز استانداردسازی مدارس از سال ۹۲ در این استان شناسایی شد که پنج هزار و ۷۴ کلاس تاکنون به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز شده است.

«حسین محمدی» افزود: سامانه گرمایشی ۱۲۴ کلاس درس توسط بخاری نفتی انجام می‌شد که با تلاش مسئولان استانی و کشوری این اماکن به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز شده‌اند.

وی ادامه داد: پنج مدرسه خشتی گلی سال گذشته در استان مرکزی وجود داشت که بخشی از این فضاها جاگزین شده و مدارس غیرفعال تخریب شده‌اند.

۲۰۸ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۷ فضای آموزشی و هشت هزار و ۲۷۸ کلاس درس به تحصیل اشتغال دارند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.