به گزارش ایرنا،«محمد بهرامی» روز شنبه در نشست تخصصی بررسی تجربه بانوان در دفاع مقدسدر اراک، افزود: نقش‌آفرینی زنان به شیوه‌های گوناگون در دفاع مقدس پابه‌پای مردان بوده و سهم بزرگی در تاریخ‌سازی دفاع مقدس دارند.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی از سه مرحله شکل گیری، پیروزی و بالندگی و فرهیختگی تشکیل شده که زنان بصیر ایران در تمامی این مراحل ردپای هوشمندانه و مقتدرانه از خود برجا گذاشته‌اند.

 کارشناس آموزشی و فرهنگی در آکادمی آموزش تمدن اسلامی گفت: زنان با الگوگیری از قیام عاشورا و با عشق به دین، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) برای پیروزی اسلام تلاش زیادی کرده‌اندو در برابر دشمن آگاهانه ایستاده‌اند.

بهرامی افزود: مادران و زنان این دیار با وجود احتمال شهادت فرزندان و یا همسران خود آنان را به جبهه‌های نبرد می‌فرستادند و چنانچه این مادران نبودند شاید این پیروزی به‌دست نمی‌آمد.

وی عنوان کرد: با توجه به توطئه‌های کنونی دشمن، نقش زنان امروز در مقابله با دشمنان کمتر از گذشته نیست و باید با حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و تربیت نسلی روشنفکر و آگاه از کشور خود دفاع کنند.

اجلاسیه بانوان کنگره ملی امام راحل و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی ۲۷ شهریور ماه با سخنرانی «طوبی کرمانی»، دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان در اراک برگزار می‌شود.

در این نشست سه نفر از بانوان استان مرکزی خاطرات خود از دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.