به گزارش ایرنا ،« حجت الله درودگر» روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از مرکز مهر خانواده در خمین افزود: نرخ اتهام در استان منفی ۲ و سه دهم درصد است و این نرخ در خمین نسبت به استان بیشتر است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۸۰۴ واقعه ازدواج در استان مرکزی از ابتدای سال تاکنون ثبت شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: چهار و یک دهم درصد وقوع طلاق در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی افزود: در پدیده طلاق ،بیشترین آسیب به فرزندان وارد می شود.

درودگر تصریح کرد: قانونگذار برای هر کدام از والدین حق ملاقات فرزند در زمان طلاق را در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: ملاقات فرزند باید در یک محیط امن و بدون هرگونه آسیب های احتمالی انجام شود و بر این اساس در قانون حمایت از خانواده قوه قضائیه وظیفه ایجاد مرکز ملاقات متناسب با روحیه فرزندان را برعهده دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: در این راستا از سال ۱۳۹۶ راه اندازی مراکز مهر با محوریت ملاقات والدین و فرزندان در استان آغاز شده است.

درودگر با بیان اینکه تاکنون پنج مرکز مهر خانواده در استان راه اندازی شده افزود: این مراکز شامل ۲ مرکز در اراک،یک مرکز در ساوه و یک مرکز در خمین می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مراکز تنها مکان ملاقات نیستند بلکه خدمات مشاوره و مددکاری نیز ارائه می دهند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد:از ابتدای سال تاکنون ۴۰۶ فقره پرونده ملاقات در استان مرکزی تشکیل شده است.

درودگر افزود: ۲ هزار و سه ملاقات انجام شده و یکهزار و ۲۸۰ خدمت مشاوره ای نیز ارایه شده است.

 وی سازشهای زوجین را پنج مورد بیان کرد و ادامه داد: ۱۶ بازدید از وضعیت منزلی که کودک در آن نگهداری می شود، انجام شده است.

قایم مقام مدیرکل دادگستری استان مرکزی نیز در این آیین گفت: نداشتن مهارت مهمترین عامل طلاق است و این مهارت ها باید توسط نهادهای متولی آموزش داده شود.

« فرشید محمد حسینی طاهری » افزود: نهادهای حامی فرزندان طلاق می توانند مشکلات این افراد را کاهش دهند  و از انحرافات آنها در جامعه جلوگیری کنند.

فرماندار خمین نیز در این آیین گفت: انتظار می رود راه اندازی مرکز مهر خانواده زمینه کاهش آسیب های پدیده طلاق در این شهرستان را فراهم کند.

«احمد طهرانی» افزود: برخلاف اقداماتی نظیر برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره های قبل از ازدواج، نرخ طلاق در خمین در حال افزایش است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی به منظور ازدواج پایدار جوانان و رفع عواملی نظیر بیکاری و اعتیاد می تواند آمار طلاق در این شهرستان را کاهش دهد.

مرکز مهر خانواده در زمینی به مساحت ۷۰ متر مربع و اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث و تجهیز شده است.

در این مرکز ۲روانشناس و ۲ مددکار خدمات مشاوره ارایه می دهند.

خمین در جنوب استان مرکزی، ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

۹۹۳۰/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.