به گزارش ایرنا، حجت الاسلام « محمد تقی عبدوس» عصر چهارشنبه در همایش روز جهانی مساجد در مسجد انقلاب ساوه، افزود: مسجد باید برای رضای خدا و باانگیزه الهی به دور ازوابستگی به حزب یا گروهی محل تجمع و وحدت مسلمانان به منظور تصمیم گیری های سرنوشت ساز کشور باشد.
وی ادامه داد: مسجد از ابتکارات اسلام برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردم بر محور «ذکر، نماز و توجه به خداوند» است.
عبدوس اظهار داشت:  ائمه جماعات در تبیین و ترویج عملی و زبانی مسئله نماز به عنوان حقیقتی جذاب و شوق‌ انگیز نقش مهمی دارند.
حجت الاسلام عبدوس بیان کرد: مسجد باید پایگاه «انسان‌سازی، مقابله با دشمن، بصیرت‌افزایی و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی» باشد.
وی  با بیان اینکه مسجد مکانی برای آگاه سازی مردم است، گفت: مسجد کانون انقلاب اسلامی است.
عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: امام جماعت علاوه بر اقامه نماز، وظیفه اقامه حق و عدل، تبیین دین و ابلاغ احکام دینی را نیز دارند و باید صبوری، دوری از تشریفات و فراهم کردن شرایط برای حضور جوانان در مساجد و استفاده از ظرفیت جوانان را سرلوحه کارخود قرار دهد.
وی افزود: مساجد از بزرگترین مکان های فرهنگی محسوب می شوند و  فعالیت مساجد از بروز آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند.

امام جمعه ساوه نیز اظهار داشت: نقش آفرینی مساجد در تاریخ اسلام  از زمان شکل گیری  مسجد در صدر اسلام همزمان با شروع تمدن بزرگ اسلامی آغاز شد و تا کنون ادامه داشته است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود:  این مکان مقدس الهی مرکزی بوده که پاسخگوی  نیازها و مقتضیات زمانی خود بوده است.
وی گفت: مساجد همواره همانند شبکه‌ای بسیار گسترده و قوی عمل کرده و در کمترین زمان ممکن پیام را در دورترین نقاط به اطلاع عموم مردم رسانده است و نمونه بارز و  تأثیرگذار آن را در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ایران شاهد بوده‌ایم.
 امام جمعه ساوه تصریح کرد: در این راستا، مساجد به عنوان بزرگترین و مهمترین پایگاه دینی کشور که از منزلت والایی نیز در میان جامعه اسلامی برخوردار است؛ می‌تواند نقش به سزایی ایفا نماید.
حسینی بیان کرد: درهمه کشورها مساجد مرکز بیداری امت اسلامی بود، لذا با توجه به ظرفیتی که مساجد دارند می توان از این ظرفیت برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب استفاده کرد.
/۳۰۷۵/۹۹۲۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.