رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان در گفت و گو با ایرنا افزود: چهارمین جشنواره موسیقی ملی «آوای ایرانی » به شکل منطقه ای با حضور هنرمندان  استانهای البرز، مرکزی، قم، لرستان، کاشان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری به مدت ۲ روز در این شهرستان برگزار می شود.

« حمید صادقی » افزود: ۱۱۰  اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره آوای ایرانی در این شهرستان ارسال شده است و ۳۵ اثر از هنرمندان منتخب به روی صحنه می رود.
وی تصریح کرد: «مهدی بهزاد پور»، «سیاوش برهانی»، «پوریا اخواص» و «حسین علیشاپور» داوران مرحله نهایی چهارمین جشنواره آوای ایرانی در این شهرستان هستند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلیجان یادآور شد: چهارمین جشنواره آوای ایرانی در روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد سال جاری به مدت ۲ روز در این شهرستان برگزار می شود.
صادقی گفت: این جشنواره در چهار بخش مناجات خوانی، آوازخوانی با ساز، آوازخوانی بدون ساز و تصنیف خوانی برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی استعدادهای موسیقی سنتی در استان مرکزی و منطقه، زنده نگه داشتن موسیقی سنتی، تکیه بر کلام و آوا و زنده کردن دوباه مناجات خوانی بیان کرد.
دلیجان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی قرار دارد و سه آموزشگاه موسیقی با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان فعالیت دارند.
۹۹۳۰/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.