معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رسانه امروز و مخاطب شناسی گفت: جریان اطلاعات از نظر محتوایی در گذشته تبلیغ محور بوده است ولی امروز شریک محور و بر اساس سهیم شدن مخاطب در حل مشکلات جامعه است.
به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، محمد خدادی در کارگاه آموزشی مطبوعاتی در بوشهر با اشاره به مشخصه های رسانه امروز اظهار کرد: هر کسی که رسانه دارد حق ابراز نظر دارد و حق ابراز نظر مردم در رسانه‌ها از مختصات رسانه امروز است، همچنین بازگشت هویت از دست رفته فرد از طریق رسانه، رسا شدن صداهای خفته در جامعه، تغییر و تحول ناشناخته و غیر قابل پیش بینی در عرصه فناوری و تولید محتوا و تحمیل جایگاه رسانه در همه ارکان و اجزا جامعه چون اقتصاد بخشی از ویژگی های رسانه امروز است.
وی افزود: رسانه های جدید جای روزنامه ها را نگرفتند بلکه در خلاها وارد شده اند، چون به نوعی تجمیع رسانه ها هستند و به شما انتخاب های زیادی می دهند. به این مفهوم که در وسایل حمل و نقل عمومی، در رختخواب و در جاهایی که شما روزنامه نمی‌خوانده اید از رسانه های نوین استفاده می کنید و حق انتخاب عکس دیدن، مطلب خواندن و یا استفاده از هر امکان دیگری را دارید. 
این روزنامه نگار و فعال رسانه تاکید کرد: تحول ناشناخته در دنیای رسانه با سه مولفه سرعت، محتوا و دسترسی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: گسترش رسانه ای به اعوجاج ها و سردرگمی های ارتباطی در جامعه دامن می زند و از مهمترین چالش های اجتماعی تغییر در اخلاق اجتماعی است و رسانه ها به شدت روند شکاف های اجتماعی را تشدید می کند. 
خدادی با بیان اینکه باید مخاطب را ببینید، عنوان کرد: تعریف، دسته بندی و تعیین اولویت مخاطبان داخلی در دو دسته عام و خاص و هدف گذاری مختصات ارتباط با مخاطبان اهمیت زیادی دارد.
گفتنی است کارگاه آموزشی مطبوعاتی «رسانه امروز و دیروز» به همّت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات و رسانه های استان بوشهر با حضور دکتر محمد خدادی، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه ۹۸ در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.