به گزارش ایرنا، حجت الاسلام « محمد هاشم مرادی» روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه ، افزود: گفتمان غدیر باید در قشرهای مختلف جامعه جاری شود و خبرنگاران در راستای تحقق این راهبرد  بزرگ معنوی تکلیف جدی دارند. 

وی در بخشی از سخنانش گفت: مردم نقاط مختلف این استان فردا همزمان با عید سعید غدیرخم در سه وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام میهمان سفره امام علی(ع) هستند.

مشاور نماینده ولی فقیه در بنیاد غدیر استان مرکزی بیان کرد: مقدمات پخت غذا با همکاری موکب های اربعین حسینی در۱۲ شهرستان  استان مرکزی با منابع مالی و حمایت های مردمی تدارک شده و علاوه بر توزیع غذا بین نیازمندان، اقشار مختلف مردم نیز می توانند در مساجد بر سفره امام علی(ع) بنشینند.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: پخت غذا به ظرفیت  ۲۰۰ دیگ در شهر اراک برنامه ریزی شده که در نمایشگاه عید غدیر در میدان سرداران این شهر توزیع می شود و علاوه بر آن در اماکن پیش بینی شده  سفره صبحانه، ناهار و شام پهن خواهد شد.

وی اظهار داشت: غذای پخت شده در میدان سرداران اراک و ۳۵ مسجد محله های شهرک های ولیعصر(عج)، علی ابن ابیطالب(ع)، امام سجاد(ع)، امیرکبیر، هجرت، صالح آباد، صادقیه، الهیه، نظم آباد، رودکی، قنات ناصری، سی متری میقان، اندیشه، گردو، شهدای صفری، شهرصنعتی، میدان امام حسین(ع)، خیابان طالقانی و روستای مرزیجران منتقل و بین مردم توزیع می شود.

مشاور نماینده ولی فقیه در بنیاد غدیر استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر توزیع غذا در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان،  تمامی مددجویان کمیته امام خمینی(ره)، اداره کل بهزیستی و دیگر نهادها و مراکز خیریه استان شناسایی و  هر سه وعده غذایی آنان تامین می شود. 

حجت الاسلام مرادی افزود: هزینه این برنامه به هیچ وجه دولتی نیست و تمامی فرآیند آماده سازی و پخت  غذا با همکاری بانوان نقاط مختلف استان و در اراک نیز در مسجد امام صادق(ع) کوی صادقیه این شهر انجام می شود.

وی گفت: آموزش برگزاری واقعه غدیر با همکاری  ۵۰۰ هنرمند نقاط مختلف کشور، برگزاری آیین عقد اخوت تفرش و خامنه به واسطه مدفن اجداد مقام معظم رهبری، برگزاری مسابقه غدیر همراه با جوایز ارزنده و برپایی یادواره شهدای سادات در روستای ابراهیم آباد از دیگر برنامه های این نهاد به مناسبت عید سعید غدیر خم است.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.