«نفیسه آقابابایی» روز دوشنبه در گفت و با ایرنا افزود: دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالاHPLC سریع‌ترین رشد را در بین تمام روش‌های جداسازی تجزیه‌ای داشته و قادر به آنالیز نمونه‌های زیست‌محیطی، دارویی، غذایی، آب و فاضلاب، کشاورزی و زیست‌شناسی است.

وی افزود: دستگاه HPLC آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از شرکت آلمان تهیه شده و مجهز به دتکتور UV، ستون EC-C۱۸ و سیستم تزریق اتوماتیک است.

رئیس آزمایشگاه مرکزی با اشاره ه عملکرد بالا این تجهیز تخصصی آزمایشگاهی، افزود: حساسیت، گزینش پذیری، سهولت آنالیز، نیاز به مقدار کم نمونه و سازگاری این روش برای اندازه‌گیری‌های کمی و کیفی، ازجمله ویژگی‌های این دستگاه است.

آقابابایی اظهار داشت: با نصب این دستگاه علاوه بر صرفه‌ اقتصادی، بهبود استانداردهای بین‌المللی آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش نیز به ثمر می نشیند.

وی بیان کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تفرش با داشتن دستگاه‌های پیشرفته نظیر کروماتوگرافی یونی (IC)، کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا (HPLC)، کشش یونیورسال ۶۰ تن، اسپارک، وایرکات، الکترونیک صنعتی و لیزر پیشرفته، آمادگی لازم برای ارایه خدمات تخصصی در حوزه‌های مختلف در چارچوب مقررات آزمایشگاه مرکزی را به صنعت و پژوهشگران در سراسر کشور را دارد.

دانشگاه تفرش دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است که درهشت رشته مشغول به تحصیل هستند.

این مرکز آموزش عالی دارای ۸۵ هیات علمی تمام وقت است.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.