استاندار مرکزی خواستار تاسیس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان ساوه شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید علی آقازاده در نشست شورای هماهنگی ICT استان مرکزی با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری ساوه با اشاره به اینکه سفر وزیر ارتباطات به استان قطعا منشأ تحولات خوبی در حوزه ارتباطی و مخابراتی خواهد شد، گفت: ساوه و زرندیه یک مجموعه کامل و دو بال توسعه استان مرکزی به شمار می‌روند و باید مشکلات زیرساختی آن در راستای توسعه متوازن برطرف شود.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای اداری استان مشکلات و موارد حوزه ارتباطی مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد، ضعف زیرساخت‌های ارتباطی ساوه و زرندیه را از جمله دغدغه‌های جدی مردم دانست.

استاندار مرکزی تصریح کرد: صنعت مستقر در این دو شهرستان به عنوان مزیت برتر نیازمند امکانات زیرساختی همچون آب، برق و مخابرات است و باید برای توسعه صنعت و اقتصاد در این مناطق زیرساخت‌های مورد نیاز تامین شود تا مشکلی در سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران بروز نکند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای اداره مخابرات ساوه به مدیریت شهرستان از جمله ضرورت‌هاست تا نیازهای مخابراتی با تفویض اختیار کامل در سطح شهرستان انجام شود، افزود: تاسیس اداره ارتباطات و فناوری ارتباطات در ساوه نیز از جمله درخواست‌های مدیریت استان و مطالبات مردم است.

آقازاده اظهار کرد: ساوه و زرندیه از محورهای پرتردد کشور قلمداد می‌شود و باید خطوط مخابراتی در این محورها توسعه یابد به طوری که مشکلات ارتباطی در محورها و نقاط کور رفع شود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سیاست دولت مهاجرت معکوس به روستاهاست، گفت: با انتقال تجهیزات مخابراتی و ارتباطی و تامین زیرساخت‌های لازم زمینه تحقق اهداف والای دولت فراهم می‌شود. باید بستر استفاده کامل از خدمات ارتباطی در روستاها ایجاد شود که این امر قطعا ماندگاری در روستاها و عدم مهاجرت به شهرها را رقم می‌زند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه مدیرکل   ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی  با اشاره به پوشش ضعیف ارتباطی در برخی محورهای مواصلاتی به دلیل همجواری این نقاط با حوزه استحفاظی استان‌های دیگر همچون هشت کیلومتر در اتوبان  ساوه-سلفچگان، افزود: در منطقه نوبران یک جاده فرعی پرتردد وجود دارد که مشکلاتی در این محور وجود دارد، همچنین در نوبران بستر انتقال مناسب وجود ندارد.

لادن مهدوی بیان کرد: محور زرندیه- اخترآباد نیز مرز سه استان مرکزی، البرز و قزوین است و تامین زیرساخت ارتباطی نیازمند تعامل سه‌جانبه است

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.