فرماندار ساوه با اشاره به اینکه رسانه بیمار افکار عمومی را بیمار می‌کند، گفت: نقد از شاخص های اصلی توسعه است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، علی میرزایی در آئین گرامیداشت روز خبرنگار در ساوه اظهار کرد: رشد یک جامعه منوط به حقیقت گویی است و نوشتن حقیقت‌ها از شاخص‌های توسعه است. توسعه یک جامعه بیانگر پویایی اصحاب قلم و رسانه است که دیدبان امین و متعهدی برای جامعه بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران پرچم آزادی و امید را همواره برافراشته‌اند، افزود: رسانه‌های آزاد دشمن همیشگی بزهکاران هستند و رسانه بیمار نیز افکار عمومی را بیمار می‌کند.

وی رسالت خبرنگاران را آگاهی بخشی و دانایی محوری دانست و افزود: خبرنگاران بزرگ، چرایی بوجود آمدن رویدادها را مطرح کرده و به مردم قدرت تحلیل، آگاهی و چراغ روشنایی می‌دهند که بیانگر رشد جامعه است.

معاون استاندار و فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه مدیران باید شفافیت در عملکرد داشته باشند، تصریح کرد: بخشی از این شفافیت با فعالیت رسانه‌ای و تنویر افکار عمومی صورت می‌گیرد.

وی شجاعت و صداقت خبرنگار را از مهمترین ویژگی‌های فعالان رسانه‌ای برشمرد و با تاکید بر اینکه نقد خبرنگاران باید صادقانه باشد و از تذکر توام با انتقام پرهیز کنند، گفت: رویکردهای اخلاقی را نباید با بداخلاقی پاسخ داد. کیفیت خبرها باید بالا باشد و برای مخاطب جذابیت ایجاد کند.

فرماندار ساوه در بخش دیگری از سخنان خود به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و درخصوص آماده سازی زمین چمن استادیوم ورزشی ساوه برای برگزاری بازی های خانگی لیگ فوتبال، از عزم جدی مجموعه مدیریتی شهرستان مبنی بر آماده سازی زمین بازی استادیوم شهید چمران برای بازی‌های تیم فوتبال خوشه طلایی خبر داد و افزود: سرعت انجام پروژه مجموعه ورزشی  چمران با عزم جدی مدیران افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت: امسال 2.5 میلیارد تومان برای تربیت بدنی بودجه برای تقویت سرانه ورزشی تخصیص داده شده است که طی سال‌های گذشته بی سابقه بوده است .

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات ساوه در سالجاری ۲۷ درصد نسبت به سال قبل رشد یافته است، افزود: رشد 27 درصدی بودجه، سرعت اجرای پروژه های عمرانی را دو چندان می‌کند. دفاع از منافع شهرستان ساوه و توزیع اعتبارات، در محل‌های مورد نیاز ضرورت امروز ساوه است. توزیع درست اعتبارات مهمتر از جذب اعتبارات است.

فرماندار ساوه در ادامه به پرسشی در خصوص فرهنگیان پاسخ داد و افزود: نیروهای بومی ساوه برای شرکت در رشته‌های دانشگاه های فرهنگیان تمایلی ندارند. نیروهای غیر بومی فرهنگی  نیز بخاطر افزایش هزینه‌های زندگی در ساوه رغبت حضور در ساوه را به سختی دارند.

وی در ادامه به پرسشی مبنی بر کاهش سهم مدیریتی استان از توان نیروی انسانی موجود در شهرستان ساوه پاسخ داد و گفت: انتصاب نیروهای بومی در مجموعه‌های اداری از رویکردهای اساسی در  شهرستان ساوه است.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولین موظف به پاسخگویی به خبرنگاران هستند، اظهار کرد: مطالبه گری خبرنگاران روند خدمت رسانی را بهبود می‌بخشد.

فرماندار ساوه تقوا در کلام، گفتار و عمل و نیز اتحاد بین بخشی را رمز توسعه متوازن جامعه دانست و افزود: باید با شرح صدر و پذیرفتن انتقاد به دنبال حل مشکلات باشیم.

وی همچنین در خصوص فعالیت دفاتر پیشخوان دولت در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: هرگونه تصمیم گیری و تصمیم سازی به صورت شفاف و فارغ از هرگونه فضای بسته و منطبق بر قانون صورت گرفته است.

میرزایی با اشاره به بخشنامه دولتی مبنی بر واگذاری خدمات دولتی افزود: دولت در جمهوری اسلامی عیالوار و متورم شده است از این رو برای چابک سازی و چالاک شدن این خانواده عیالوار  باید خدمات دولت را احصاء و اقدام به برون سپاری کرد که موجب خواهد شد تا بار جمعیتی دولت کوچک شود و گلوگاه فساد را از بین برده و  سلامت اداری را تضمین خواهد کرد.

وی به استعلامات صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و افزود: در واگذاری خدمات حوزه شهرسازی به دفاتر پیشخوان برخی نارضایتی‌ها بوجود آمده بود که شورای شهر تصمیم به بازگرداندن دفاتر پیشخوان به شهرداری گرفت و پیشنهاد آنان انجام امور مربوطه از طریق سازمان عمران بود که بنا بر استعلامات صورت گرفته سازمان عمران جایگاه قانونی برای انجام دفاتر پیشخوان ندارد.

فرماندار ساوه به راهکار اتخاذ شده از طریق کمیته انطباق شهرستان در این خصوص اشاره کرد و افزود: تصمیم بر این شد تا 6 ماه آینده فعالیت دفاتر پیشخوان ادامه پیدا کند و در این مدت چنانچه شورای شهر اصرار بر برگرداندن این خدمت در مجموعه شهرداری دارد باید زیرساخت ها و نموزش نیروی انسانی را تامین و با احصاء فرآیندها زمینه بازگشت دفاتر پیشخوان فراهم شود.

وی از دفاتر پیشخوان خواست تا با ارائه خدمات با کیفیت و سرعت در کار، زمینه رضایتمندی مردم را فراهم تا تصمیم مجموعه مدیریت شهری تصمیم به استمرار فعالیت دفاتر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، شهردار ساوه نیز ارتقای سطح کیفی همکاری‌های فی مابین رسانه و مسئولان را خواستار شد و افزود: مشکلات شهرداری با همکاری جامعه رسانه‌ای برطرف شده است.

سید مهدی حسینی افزود: کاهش سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده و ضعیف شدن قدرت اقتصادی موجب بروز چالش و بحران در شهرداری شده بود اما با همکاری رسانه ها و شهروندان شاهد رشد و شکوفایی شهر هستیم.

وی تصریح کرد: مجموعه مدیریت شهری بدور از سطحی نگری به دنبال اجرای پروژه‌های زیربنایی است و در این میان دست یاری به همکاری مردم و رسانه ها دراز می‌کند.

رییس شورای شهر ساوه نیز گفت: بیان توانمندی‌ها توام با بیان نقاط ضعف و کاستی‌ها رسالت اصلی خبرنگاران است.

احمد حاج امینی افزود: نباید تحت تاثیر فضای منفی رسانه ای قرار بگیریم  و به دنبال حق گویی و حق جویی باشیم.

در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای ساوه قدردانی شد.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.