کتاب "یک قرن صنعت برق استان مرکزی" با حضور متخصصان، مدیران ارشد و مدیران ادوار صنعت برق استان مرکزی رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مشاور مدیرعامل شرکت توانیر در امور مجلس در آیین رونمایی این کتاب که با حضور جمعی از بازنشستگان و مدیران صنعت برق استان مرکزی برگزار شد، گفت:جایگاه امروز صنعت برق مرهون تلاش های بی دریغ بازنشستگان این صنعت است.

حیدری تفرشی، تدوین کتاب یک قرن صنعت برق استان مرکزی جهت  ثبت وقایع و مستندات قابل استناد را حرکتی ارزشمند دانست و افزود: این حرکت سنگ بنای نگاشتن آثار تاریخی دیگر در این زمینه است.

وی تصریح کرد: استفاده از تجربیات بازنشستگان همراه با دانش شاغلان نقش بسزایی در پیشرفت صنعت برق دارد.

"پور مختار" مدیر کانون بازنشستگان شرکت توانیر هم در این مراسم پیشکسوتان را سرمایه ارزشمند هر سازمان دانست و افزود: بهره گیری از تجربیات گرانسنگ هر مجموعه مسیر رسیدن به اهداف پیش روی هر سازمان را هموارتر می سازد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی  نیز در این آیین گفت: این کتاب حاصل زحمات پرسنل این شرکت در گرد آوری و تدوین این اثر تاریخی ارزنده است.

محمد اله داد افزود: این کتاب در هفت فصل با عناوین معرفی استان مرکزی، مروری بر صنعت برق در جهان و ایران، صنعت برق استان مرکزی در 8 سال دفاع مقدس، صنعت برق در شهرهای استان مرکزی، سیری در خاطرات پیشکسوتان برق استان، برق و روشنایی در فرهنگ مردم و عکس ها و اسناد تاریخی تدوین و نگاشته شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در ادامه گفت: اولین کارخانه یخ سازی استان و سینمای اراک در محل فعلی شرکت بوده است.

وی بیان کرد: گردآوری یک اثر تاریخی کاری زمانبر و نیازمند مصاحبه، تحقیق و تفحص است که با تلاش همکاران این مهم محقق شد.

وی در این مراسم ضمن تجلیل از بازنشستگان گفت: بازنشستگان با تلاش، پشتکار و سخت کوشی وصف ناپذیر در عرصه آبادانی و سازندگی این مرز و بوم، چرخ های عظیم توسعه و پیشرفت را به حرکت در آورده اند.

اله داد بیان کرد: اگر امروز صنعت برق به جایگاه مطلوبی دست یافته است، ثمره تلاش ها و زحمات بسیار بازنشستگان  کارکنان صنعت بزرگ برق است.

در این مراسم از مولفان کتاب"  یک قرن صنعت برق در استان مرکزی " و پیشکسوتان شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.