«مهناز جعفریان» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مرحله نخست استاندارد سازی فرآورده های دانش بنیان توسط سازمان ملی استاندارد و با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک ها علم و فناوری استان ها در ۱۲ استان از استان های صنعتی که دارای تعداد قابل توجهی شرکت های دانش بنیان هستند، آغاز شده است.

وی ادامه داد: استاندارد سازی این محصولات روز گذشته در نشستی با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی در این استان نیز آغاز شد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی خاطر نشان کرد: استاندارد سازی فرآورده های دانش بنیان به صورت اختیاری بوده و امید است با استقبال تولیدکنندگان این محصولات بتوان در عمل در این بخش هویت بخشی کرد.

جعفریان، اختراع، ابتکار و نوآوری را از جمله نیازهای ضروری تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور دانست و گفت: اطمینان از بهره برداری از روش ها و فرآورده های دانش بناین نیازمند تایید های رسمی است که این مهم با استاندارد سازی فرآورده های دانش بنیان عملیاتی می شود.

وی با یادآوری تدوین و تجدید نظر استانداردهای ملی در استان مرکزی افزود: تدوین و تجدید نظر ۲۰ استاندارد ملی برای این استان هدفگذاری شد که امید است تا پایان سال این مهم محقق شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: ۸۴ مورد بازنگری استانداردهای ملی در چهار ماه امسال در این استان انجام شده است که تعهد این اداره کل در بازنگری این استاندارد ها در سال جاری، ۵۰ مورد بوده است.

جعفریان افزود: یک مورد پیشنهاد تدوین استاندارد بین المللی امسال برای استان مرکزی هدفگذاری شده است که تا کنون این مهم محقق شده است.

وی گفت: پنج هزار و ۱۵ نفر ساعت آموزش مدیران کنترل کیفیت از ابتدای سال جاری تا کنون در استان مرکزی انجام شد که ۵۰ درصد از تعهد های این اداره کل در این حوزه عملیاتی شده است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی ادامه داد: یک هزار و ۲۵۲ نفر ساعت آموزش های برون سازمانی از ابتدای سال جاری تاکنون در اداره کل استاندارد این استان انجام شده که ۵۰ درصد تعهدات محقق شده است.

جعفریان خاطر نشان کرد: ۴۳ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، ۱۰۳ مورد تمدید پروانه کاربرد استاندارد اجباری و ۶ مورد اظهارنامه صادراتی از ابتدای سال جاری مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: ۲۳۸ مورد اظهارنامه بررسی وارداتی، ۴۲۵ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی تحت پوشش(تاسیسات گاز پرکنی) و ۳۰ مورد بازرسی فنی انرژی صنایع انرژی بر از ابتدای سال جاری تا کنون توسط اداره کل استاندارد استان مرکزی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی افزود: یک هزار و ۳۰ مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی، ۹۷۶ مورد آزمون نمونه مراکز تولیدی و ۲ هزار و ۳۶۸ مورد بازرسی طرح طاها(تولید داخل) در این مدت انجام شده است.

جعفریان ادامه داد: ۱۰۹ مورد نمونه برداری طرح طاها و ۱۰۹ مورد آزمون نمونه برداری طرح طاها، ۵۱۲ مورد آزمون نازل جایگاه عرضه سوخت مایع و ۹۵ مورد آزمون باسکول های وسایل نقلیه چرخدار جاده‌ای در این مدت توسط اداره کل استاندارد استان مرکزی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی گفت: ۵۱۹ مورد آزمون و علامتگذاری سایر وسایل سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی، ۲۸۱ مورد پلمپ گذاری وسایل توزین و ۲۶۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و تجهیزات زمین بازی در این مدت انجام شده است.

جعفریان خاطر نشان کرد: ۴۲۱ مورد گواهینامه ایمنی آسانسور در این مدت توسط اداره کل استاندارد استان مرکزی انجام شده است و ۱۱ مورد اعتبار تایید صلاحیت آزمایشگاه های همکار استانی نیز تمدید شده است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد ساخته و نصب آسانسورهای در استان مرکزی و کشور با نظارت سازمان استاندارد انجام می شود و پایان کار توسط شهرداری ها برای ساختمان هایی که آسانسورهای آنها فاقد علامت استاندارد باشند، صادر نمی شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی، آزمون ادواری آسانسورها برای جلوگیری از حوادث احتمالی را از برنامه های اولویت دار اداره کل استاندارد استان مرکزی عنوان کرد و گفت: آزمون ادواری ۵۰۰ آسانسور اماکن عمومی و دولتی از ابتدای سال جاری تا کنون توسط بازرسان این اداره کل انجام شده است.

وی ادامه داد: ارایه راهکار با همکاری مقام قضایی و معاونت عمرانی استانداری استان مرکزی برای انجام آزمون ادواری از آسانسورهای اماکن شخصی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان مرکزی یاد آور شد: سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برای خرید و کنترل تولیدات استان سال گذشته هزینه شده است که تمامی این هزینه ها از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

۶۶۴ واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری در استان مرکزی فعالیت دارند.

۱۹۵۵/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.