معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت ورزش و جوانان گفت: برای پروژه پیست تارتان اراک امسال از‌ محل اعتبارات استانی و ملی به صورت تلفیقی ۴ میلیارد اختصاص پیدا کرده است .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، ژاله فرامرزیان در حاشیه بازدید از سیستم الکترونیک سالن تیراندازی مجموعه ورزشی پنجم مرداد اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اراک به جز پروژه‌های نیمه تمام چند پروژه مهم از جمله پیست تارتان وجود دارد که امسال از‌ محل اعتبارات استانی و ملی به صورت تلفیقی ۴ میلیارد به این پروژه اختصاص پیدا کرده و امیدواریم با یک میلیاردی که قبلا پیش بینی شده تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد .

وی در خصوص سالن ۳ هزار نفری ورزشگاه امام خمینی افزود: بخشی از اعتبارات این پروژه ملی و بخشی نیز استانی پیش بینی شده، اما مبلغ مورد نیاز ۱۵ میلیارد تومان است که یک ساله قابلیت جذب ندارد. امیدواریم با توجه به دو ساله بودن پروژه بخشی از اعتبار امسال و بخشی سال آینده تامین شود .

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت ورزش و جوانان در خصوص پیست اسکیت نیز تصریح کرد: در هفته گذشته پیمان این پروژه با پیمانکار از طریق شرکت توسعه صورت گرفته که امیدواریم تا پایان امسال به نتیجه مطلوب برسد. برای این پروژه ۷۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که پیش بینی می‌شود برای اتمام آن زمان زیادی نیاز نباشد .

وی در رابطه با دهکده المپیک بیان کرد : اماکن ورزشی که با فاصله قابل توجهی از شهر ایجاد می‌شوند، جهت راه دسترسی و بهره مندی مردم و ... نیازمند منابع قابل توجهی هستند و زمانی که مکان یابی درستی نداشته باشیم حتما منابع هدر می‌رود‌. دهکده المپیک یک پروژه بزرگی است که میتوانیم استفاده بهینه از آن داشته باشیم. در تظر است که با تغییر کاربری این مجموعه به حالت تفریحی، فرهنگی و ورزشی در کنار منابع دولتی از توان بخش خصوصی برای تکمیل این مجموعه بزرگ استفاده کنیم.

وی گفت: قرار بر این است پس از سفر به استان ها با مجموعه استان به منظور لحاظ کردن سهم منابع ورزشی صحبت شود‌. در دوسال گذشته منابع قابل توجهی را جهت کمک به هیات ها و فعالیت های جاری ورزش اختصاص داده‌ایم، اما این همکاری از جانب استان دیده نشده است .

معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت ورزش و جوانان افزود: سال گذشت بالغ بر ۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض در استان پرداخت شده که انتظار داشتیم حداقل نصف این مبلغ توسط استان به حوزه ورزش اختصاص پیدا کند که این اتفاق رخ نداد . امسال پرداخت‌ها منوط به همکاری و مشارکت استان در حوزه منابع ورزش است چراکه اگر استان ورود پیدا کند و سهم ورزش را به ویژه از محل فصل ۵ تخصیص بدهد وضعیت ورزش در کشور متفاوت خواهد بود .

فرامرزیان ادامه داد: حدود دو هزار‌ مکان در کشور به سبب جانمایی نامناسب به بهره برداری نرسیده است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.