به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «احسان آنقی» افزود:  این کلاهبرداران  اطلاعات ۲۶ حساب بانکی را با روش اسکیمر سرقت کرده بودند  که ۹۲۰ میلیون ریال از مبالغ سرقت شده به حساب مالباختگان برگردانده شده است. 
وی اظهار داشت: در چند ماه اخیر، گزارش هایی در خصوص برداشت های غیرمجاز از حساب  شهروندان اراکی به این پلیس اعلام شد و تیمی مجرب از کارشناسان  بررسی تخصصی موضوع را آغاز کردند.
وی افزود: در آغاز تحقیقات و با بررسی حساب های بانکی مالباختگان، مشخص شد که این سرقت های سایبری توسط یک باند حرفه ای و بدون باقی گذاشتن کوچک‌ترین ردی  صورت گرفته است.
این مقام انتظامی گفت: با تلاش  تخصصی  اعضای سه نفره این باند حرفه ای کلاهبرداری سایبری که در استان های مرکزی و لرستان سکونت داشتند، شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند.
سرهنگ آنقی تصریح کرد: با توجه به اسناد و مدارکی که در مراحل رسیدگی به پرونده های  به دست آمده  اعضای این  باند به سرقت اطلاعات شهروندان از طریق راه‌ اندازی دستگاه اسکیمر در باجه ATM و کپی کارت‌های بانکی اعتراف کردند.
وی از شناسایی ۱۸ نفر از مالباختگان در مراحل رسیدگی به این پرونده خبر داد و اظهار داشت: متهمان در بازجویی های انجام شده به ۲۶ سرقت اطلاعات حساب ها ماعتراف کرده اند.

شهروندان باید در صورت مشاهده وضعیت غیرعادی و ظاهر دستگاه های خودپرداز لازم است عملیات بانکی را متوقف کنند و موارد مشکوک  را  به پلیس فتا اعلام کنند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.