استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در کنار آموزش باید مولفه های دیگر را نیز برای عملکرد خوب یک سیستم در نظر گرفت افزود: امکانات را باید مدنظر داشت چراکه یک سیستم پویا در کنار افراد آموزش دیده باید امکانات و تجهیزات نیز در اختیار داشته باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، سید علی آقازاده در همایش ملی خط مشی گذاری برای آموزش شایسته مدیریت و کارکنان سازمان های دولتی بیان کرد: اگر ببینیم مردم وظایف مدنی خود را خوب انجام می‌دهند، رانندگی مناسب دارند، با ارباب رجوع درست برخورد می شود، فرار مالیاتی نداریم و آموزش مناسب انجام می گیرد به این معناست عملکرد تمام قوا خوب بوده است چراکه مردم در هر کشوری تابع قوانین و نحوه مدیریت بر مردم هستند اما اگر امروز مردم به وظایف خود خوب عمل نمی کنند بی تعارف این شرایط به عملکرد تمام قوا بازمی‌گردد.

وی تصریح کرد: متاسفانه سیستم اداری کشورخوب عمل نکرده است، علیرغم اینکه دولت فربه است و ۴ میلیون نفر از دولت حقوق می گیرند و ارتزاق می کنند، اما بازده در مقایسه با سیستم های چابک یک دهم است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه گاهی در سیستم نمی توان از سرنوشت یک نامه اطلاعات دقیق داشت گفت: حتی در یک اتاق با حضور چند کارشناس به تعداد افراد برای یک موضوع خاص نظرات متفاوتی وجود دارد و این شرایط به این معناست که نتوانستیم مردم را به خوبی در ریل قرار دهیم.

وی با اشاره به ۳۵ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور طبق امار اعلام شده و با تاکید بر اینکه به نظر من رقم بیشتر است چراکه سیستم فراخ و راه فرار بسیار است، افزود: در کشورها با یک سیستم مالیاتی بسته، ۹۸ درصد اهداف مالیاتی تحقق می یابد اما در کشور ما تنها از حقوق بگیران می توان به راحتی مالیات گرفت که یک نقص مبرهن قلمداد می شود.

وی اظهار کرد: نه تنها در حوزه مالیات بلکه در سیستم آموزش و پرورش، آموزشی عالی، دستگاه های اجرایی و قضایی نارضایتی وجود دارد به طوری که برای سامان یافتن یک پرونده ۱۰ برابر بیشتر از یک سیستم استاندارد زمان صرف می شود و این اتفاق چیزی جز صرف هزینه، از بین رفتن عمر و فرصت سوزی، خستگی، افسردگی و دلزدگی به دنبال ندارد.

آقازاده با اشاره به اینکه در کنار آموزش باید مولفه های دیگر را نیز برای عملکرد خوب یک سیستم در نظر گرفت افزود: امکانات را باید مدنظر داشت چراکه یک سیستم پویا در کنار افراد آموزش دیده باید امکانات و تجهیزات نیز در اختیار داشته باشد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: در مدیریت باید سقف زمانی در نظر گرفت ولی امروز شاهد هستیم که در برخی از موارد مدیریت ها یک ساله یا دوساله تغییر می کنند. در طول ۵۰ سال عمر مرکز آموزش مدیریت دولتی ۲۷ مدیر تغییر کرده است و به این بدان معناست که به طور میانگین هر ۲ سال یکبار مدیر مرکز تغییر کرده است در حالی که انتظار می رفت درطول ۵۰ سال ۲ تا ۳ مدیر تغییر می کرد و براساس افق ها ریل گذاری صورت می گرفت.

وی با اشاره به برگزاری همایش حاضر و با بیان اینکه این همایش می تواند تلنگری را در ذهن ایجاد کند و می توان فارغ از نگاه سیاسی و جریانی در این زمینه تخصصی کار کرد، افزود: این فرصت در دولت تدبیر و امید فراهم شده است. اگر سنگ بنای آموزش کارکنان و تغییرات و تحولات امروز محکم و اصولی بر مبنای قانون و رفتار مردم و دولت گذاشته شود قطعا اثرات مثبت را خواهیم دید و برخورد مناسب و انجام وظایف در سیستم قطعا در جامعه و رفتارهای افراد نمود پیدا می کند.

آقازاده اضافه کرد: مرکز آموزش مدیریت دولتی در واقع نبض مهم کار در سازمان امور اداری و استخدامی است و اگر پایه گذاری خوبی در این مرکز انجام گیرد در آینده هر مدیری خود را موظف به طی کردن مسیر تعریف شده می داند و رضایت مندی مردم از سیستم اداری نیز افزایش می یابد. در حال حاضر امروز این رضایتمندی وجود ندارد و خروجی کارها در حد انتظار نیست. با توجه به اینکه حجم بالایی از بودجه کشور صرف حقوق و هزینه های جاری می شود، باید بهره وری بالا نیز صورت گیرد.

به گزارش ایسنا؛ در این همایش  رقیه یادگاری نیز اظهار کرد: این همایش از سری همایش های پنج گانه است که ذیل کنگره بین المللی آموزش مدیران و کارکنان دولت برگزار می شود.

وی محور اصلی این همایش را سیاست گذاری و تعیین سیاست های آموزشی کارکنان دانست و افزود: در هر برنامه ریزی آموزشی و توسعه ای، سیاست گذاری و تعیین خط مشی از ارکان اصلی است که این امر باید در کنار هدفگذاری ها انجام گیرد.

یادگاری تصریح کرد: با توجه به تحولات سریع و پیچیده پدیده ها، نیروی انسانی باید همگام و هماهنگ با این تحولات پیش برود. نیروی انسانی باید دانش فنی و ادراک خود را به صورت مداوم بازسازی و نوسازی کند و برای داشتن چنین نیروهای انسانی باید نظام آموزشی پویا و فعالی شکل بگیرد.

وی افزود: در برنامه سوم و چهارم توسعه کشور برای تحولات نظام آموزشی کارکنان دولت مطالعاتی صورت گرفته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد که این همایش به یافته هایی ختم شود که پاسخگوی تحولات عصر حاضر باشد و بتوان به طیف وسیع نیازهای آموزشی کارکنان سازمان های دولتی پاسخ داد.

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه سید مهدی طیبی دبیر اجرایی این همایش توضیحاتی در خصوص ماموریت های مرکز آموزش مدیریت دولتی و روند اجرای همایش ارائه کرد، همچنین دکتر علی اصغر پورعزت استاد تمام دانشگاه تهران و دبیر علمی همایش نیز مواردی را مطرح کرد.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.