علاقه انسان ها به اطلاع از آینده، همواره باعث شده تا کلاهبرداران چه در فضای مجازی و چه در فضای سنتی بتوانند تحت عنوان فالگیر، بخت گشا، باطل کننده سحر و جادو و ... جولان دهند.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، به نقل از پلیس، همه ما خوب می دانیم تقدیر و سرنوشت انسانی تحت اراده و خواست خداوند است و هیچ کس قدرت پیش بینی و تغییر آن را ندارد.

فضای مجازی و فرصت دیده شدن توسط عام، این روزها این اجازه را به کاربران داده تا بتوانند با طیف گسترده ای از مردم ارتباط برقرار کنند و تبلیغ و تطمیع کنند.

آنها با راه اندازی اکانت های کاربرای در اینستاگرام و تلگرام و ... و با تبلیغات خلاف واقع توسط تعدادی FOLOWER که عموما خودشان هستند و با اکانت های مختلف کامنت می گذارند، از گرفتاری و مشکلات مردم استفاده کرده و آنها را با تبلیغات دروغین جذب خود می کنند تا با دریافت وجوه مختلف برای به اصطلاح قربانی یا صدقه یا دعا یا ... مشکل آنها را برطرف کنند.

فالگیران نیز تنها با دانستن نام افراد، از شبکه های اجتماعی استفاده کرده و اقدام به پیشگویی می کنند، در حالی که این اطلاعات را خود مردم از طریق شبکه های اجتماعی شان در اختیار آنها قرار داده اند. آنها با استفاده از اطلاعاتی که مرموزانه از خود شما گرفته اند، از تمام زوایای زندگی شما، از طریق مشکلات و سوالاتی که خودتان با آنها مطرح کرده اید باخبر شده و از نقطه ضعف های شما برای اخاذی از شما استفاده می کنند.

حتی گاهی اوقات این کلاهبرداران از ناآگاهی افراد استفاده کرده و آنها را به وب سایت های خودشان هدایت می کنند و در آنجا با انجام کلاهبرداری فیشینگ، اقدام به سرقت اطلاعات کارت اعتباری آنها و سوء استفاده مالی می کنند.

در برخی موارد نیز این کلاهبرداران، با اطلاع از زندگی شخصی افراد و دانستن نقطه ضعف آنها، اقدام به تهدید آنها به افشای اطلاعات و اخاذی از آنها می کنند.

آیا فال گیری و رمالی در فضای مجازی جرم است؟

کارشناسان جرم شناسی بیان کردند که قانون گذار فالگیری و طالع بینی را اگر منجر به رد مال و پول شود، مصداق کلاهبرداری دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است و در مورد جرم بودن آن فرقی بین دنیای واقعی و فضای مجازی وجود ندارد. زیرا همین فالگیری ها می تواند زمینه ساز جرایم دیگری نظیر سرقت، تجاوز به عنف، قتل و ... باشد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.