دادستان کل کشور گفت: هفته آینده نماینده‌ای ویژه برای بررسی مشکلات صنایع به ساوه اعزام خواهم کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جریان بازدید از شرکت آلومیینوم پارس واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه اظهار کرد: شهرستان ساوه به دلیل اینکه با استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور قطب صنعت محسوب می شود مشکلات متعددی در حوزه صنعت و تولید دارد که در سفر امروز به این شهرستان بررسی شد اما برای بررسی بیشتر و تصمیم گیری مناسب لازم است تا با حضور نماینده ای از سوی اینجانب طی هفته آینده این مشکلات به صورت تخصصی بررسی شود تا بتوان سازوکار مناسبی را برای برون رفت از آنها اتخاذ کرد.  

وی با اشاره به نامگذاری سالجاری به عنوان رونق تولید افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب این است که همه دستگاههای کشور با تعامل و هماهنگی تلاش کنند تا رونق تولید به معنای واقعی شکل بگیرد و وضعیت اقتصاد کشور رونق بیشتری پیدا کند.

دادستان کل کشور در ادامه گفت: دستگاه قضائی نیز به سهم خود در جهت رونق تولید و رفع موانع حقوقی و قضائی که برخی از مراکز صنعتی و تولیدی دارند، تمام توان خود را بکار خواهد بست تا موانع برطرف شود.

وی تاکید کرد: بازدید میدانی از واحدهای تولیدی و صنعتی و بررسی مشکلات و موانع از نزدیک از جمله برنامه های دستگاه قضائی است تا بتوان در سایه اختیاراتی که وجود دارد مشکلات برطرف شود. برخی از مشکلات در حیطه اختیارات دستگاه قضائی است که اقدام مستقیم خواهیم کرد و چنانچه پیگیری از طریق سایر دستگاههای اجرایی باشد با انتقال مشکلات پیگیر برطرف شدن آن خواهیم شد.

حجت الاسلام منتظری در ادامه از نمایندگان مجلس خواست تا با وضع قوانین کارآمد مانع واردات کالاهایی شوند که در داخل کشور تولید می شود چرا که جلوگیری از ورود کالایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می شود موجب رونق تولید ملی خواهد شد.

وی با اشاره به نبود قانون مشخص در واردات کالا به کشور، تصریح کرد: مجلس باید به انجام وظیفه قانونی خود در وضع قوانینی که موجب حمایت از تولید خواهد شد همت کند و همه دستگاههای اجرایی نیز مطیع قوانین وضع شده باشند و با هرگونه تخلف و قانون شکنی برخورد قاطع شود.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.