مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: عصر فردا چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور 30 استان کشور در اراک افتتاح می‌شود.

علیرضا ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه مرکزی، با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره نمایشگاه ملی صنایع دستی در اراک بیان کرد: علم امروز و اقتضای زمانه ایجاب می‌کند که نگاه‌ها تغییر کند و این تغییرات در نوع برگزاری نمایشگاه‌ صنایع‌دستی که عصر فردا کار خود را در اراک آغاز می‌کند و تا جمعه 21 تیرماه ادامه دارد، مشهود خواهد بود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه که با حضور 30 استان کشور و در قالب برپایی 280 غرفه(220 غرفه صنایع‌دستی و 60 غرفه میراث فرهنگی و گردشگری و یگان حفاظت) برگزار می شود، به دیگر حوزه های فعالیتی سازمان میراث فرهنگی نیز نگاهی انداخته است، گفت: در کنار نمایش ظرفیت های صنایع‌دستی، توان بخش خصوصی در حوزه گردشگری و معرفی پتانسیل‌های سایر بخش‌ها همچون میراث‌فرهنگی و یگان حفاظت و اکتشافات نیز نمایش داده می‌شود.

ایزدی تصریح کرد: در این نمایشگاه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، به بحث جشنواره مد و لباس نیز با نگاه به ترویج فرهنگ مد و لباس ایرانی توجه شده و در مجموع اتفاق خوبی به جهت تعامل با دستگاه‌های مختلف شکل گرفته است.

وی با اشاره به اختصاص 60 غرفه به حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی(تمامی رشته‌های فعال)، گردشگری و میراث فرهنگی استان مرکزی در این نمایشگاه افزود: برای برگزاری این نمایشگاه از کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اراک استفاده شده است، همچنین شرکت‌های فعال در حوزه صنایع‌دستی نیز دعوت شده‌اند. متاسفانه یکی از ضعف‌های استان در حوزه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی عدم معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌هاست. رویداد فردا تنها یک رویکرد نمایشگاهی نیست بلکه در پی ایجاد یک فرصت و فضای اقتصادی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: بحث بازاریابی برای تولیدات و محصولات صنایع‌دستی امر مهمی است، اما برای داشتن بازار مناسب باید تولیدات در بسته‌بندی و شاکله مناسبی عرضه شود چراکه در این صورت برای خریدار و علاقمندان جاذبه دارد که در این راستا از شرکت‌های فعال در حوزه بسته‌بندی صنایع‌دستی نیز در نمایشگاه دعوت شده است.

وی با اشاره به تجلیل از 40 پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی استان مرکزی در حاشیه این نمایشگاه، افزود: یکی از محاسن برگزاری نمایشگاه‌ها برندسازی است، بخشی از تولیدات ما از نظر کیفی وضعیت مناسبی دارد، اما به دلیل عدم برندسازی شناخته نشده است، حتی برخی محصولات به نام دیگر نقاط صادر می‌شوند که نشان می‌دهد در ایجاد حلقه واسط بین تولیدکننده و بازار موفق نبوده‌ایم، اما برگزاری نمایشگاه می‌تواند نقش مهمی در معرفی و فروش تولیدات صنایع‌دستی داشته باشد.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.