به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، افزود: هفته مبارزه با مواد مخدر نزدیک است و راهبردهای پیش بینی شده برای این ایام باید از شعارزدگی فاصله گرفته و با اثربخشی بالا اجرا شود.
وی عنوان کرد: ویژه برنامه های این هفته باید با مشارکت مردم و به شیوه های جذاب و کاربردی در لایه های جمعیتی اجرا شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: خلاقیت در شیوه های اطلاع رسانی و مشارکت جویی در کنترل مصرف سوء مواد مخدر موضوعی است که باید برجسته سازی شود.
اکرمی افزود: فضای مجازی فرصتی است که از آن در حوزه های اجتماعی و فرهنگی بهینه استفاده نشده است و این فضا از هر واقعیتی، عینی تر است که پرداختن به آن می تواند بازخوردهای اجتماعی مطلوبی به همراه داشته باشد.
وی اظهار داشت: مقابله با خرده فروشی مواد مخدر در استان باید به طور مستمر و پیاپی توسط دستگاه های مسئول انجام شود در غیر این صورت برخوردهای مقطعی موجب می شود تا خرده فروشان در سایه امنیت به کار خود ادامه دهند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:نداشتن نظارت کافی در برخی آرایشگاه های زنانه و باشگاه های ورزشی باعث شده تا این مکان ها به محل امنی برای توزیع مواد مخدر تبدیل شود که باید در این راستا هوشیارانه عمل کرد.
وی اظهار داشت: موفقیت استان های دیگر در زمینه مبارزه با مواد مخدر و راهبردهای پیشگیرانه باید الگو قرار گیرد تا در مبارزه با مواد مخدر نتایج مطلوبی به دست آید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:هشدار و برخورد قانونی 2 گام موثر برای مبارزه با برهم زنندگان امنیت و سلامت است که دستگاه های نظارتی باید در این راستا جدی تر عمل کنند.
دبیر شورای هماهنگ مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز گفت: مدارک مستندی از وجود اعتیاد در آرایشگاه های زنانه استان و همچنین کشفیات مواد مخدر وجود ندارد.
«احمد ملک حسینی» افزود: طرح های نظارتی بر عرضه مواد مخدر در آرایشگاه های زنانه استان و باشگاه های ورزشی در حال انجام است و فعالان این بخش در دوره های آموزشی شرکت کرده اند.
معاون دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اراک گفت: مبارزه با مواد مخدر باید همگانی و در راستای کاهش تقاضا صورت گیرد زیرا برخی مراکز از جمله باشگاه های ورزشی در معرض آسیب جدی در این زمینه هستند.
«محسن خیرمند» افزود: تدابیر نظارتی در پارک بانوان اراک به عنوان محلی برای ورزش باید به صورت جدی اعمال شود تا در آینده مشکلات اجتماعی شکل نگیرد.
وی اظهار داشت: طرح عرضه نشدن مواد مخدر در عطاری های استان آغاز شده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف آن واحد مهر و موم می شود.
مدیرکل زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز گفت: در طرح نظارت بر آرایشگاه های زنانه استان، مصرف سیگار در 39 درصد از این سال ها گزارش شده است.
«زهرا فرجی» افزود: در سالن های ورزشی زنانه موارد مشکوک قابل استنادی به دست نیامده است اما ممکن است مراجعان زیر 20 تا 30 سال مشتری قرص های روان گردان در این سالن های ورزشی باشند.
وی اظهار داشت: یکهزار آرایشگاه زنانه در کلانشهر اراک دایر است که عنصر نظارت بر این واحدها باید افزایش و اعمال قانونی با شدت بیشتری اجرایی شود.
یک میلیون 400 هزار نفر جمعیت استان مرکزی در 12 شهرستان سکونت دارند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.