«مرتضی سعیدی نیک» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا،‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه موجودی کالاهای مصرفی به اندازه کافی در بازار وجود دارد،‌ نباید فریب برخی شایعات و هیجانات کاذب در زمینه کمبود کالاهای اساسی را خورد.
وی ادامه داد: همه کالاها متناسب با نیازهای شهروندان ساوجی وجود دارد و هیچگونه کمبودی در این خصوص گزارش نشده است.
وی گفت: مردم در خریدهای خود متناسب با نیاز خانواده اقدام کنند و نسبت به شایعات و برخی هیجاناتی که عده ای به قصد سودجویی در جامعه ایجاد می کنند،‌ بی توجه باشند.
به گفته این مسئول، خریدهای غیر ضروری و هیجانی از سوی شهروندان باعث می شود که موجودی برخی فروشگاه ها به صورت مقطعی و برای چند ساعت کاهش یابد اما این مساله دلیل بر کمبود کالا در شهرستان نیست.
وی گفت: در یکی از بازدیدها متوجه حضور شهروندی شدم که هشت بطری روغن مایع که قبلا تحت تاثیر شایعات مبنی بر کمبود روغن در بازار،‌ خریداری کرده بود را دوباره برای فروش عرضه کرد.
سعیدی نیک اظهار داشت: در روزهای اخیر نیز برخی با شایعه و گمانه زنی مساله کمبود گندم و آرد در ساوه را مطرح کردند در حالی که این مسائل به هیچ وجه صحت ندارد و در هر 2 کالا به اندازه نیاز موجود است.
وی گفت: در حالی که مصرف مرغ 2 شهرستان ساوه و زرندیه 20 تن است اما در شب عید امسال به دلیل ایجاد فضای روانی و دامن زدن به شایعه کمبود این کالا،‌ حجم خرید شهروندان این شهرستان ها از 90 تن هم فراتر رفت که این امر نشان از جو ناآرام و روانی حاکم بر بازار از سوی برخی افراد سودجو داشت.
وی تاکید کرد: در ساوه هیچ مشکلی در خصوص گوشت،‌ مرغ،‌ میوه و سایر ملزومات مورد نیاز مردم وجود ندارد و از شهروندان می خواهیم که نسبت به شایعات بی تفاوت باشند.
مسئول بازرسی اتاق اصناف شهرستان ساوه در واکنش به برخی اظهار نظرها مبنی بر ضعف نظارت بر بازار،‌ گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در حوزه بازرسی،‌ کمبود نیروی بازرس است.
وی ادامه داد: اکنون اتاق اصناف شهرستان ساوه چهار بازرس و اداره تعزیرات حکومتی هم تنها یک نفر بازرس (در مجموع 2 اکیپ بازرسی) دارد در حالی که افزون بر 10 هزار واحد صنفی در شهرستان فعالیت دارند که کار نظارت را مشکل کرده است.
سعیدی گفت: در این رابطه از مردم و رسانه ها می خواهیم که پای کار باشند و ما را یاری دهند چرا که مساله نظارت بخشی از فرآیند انسجام بخشی بازار است اما ترویج فرهنگ مصرف می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.
وی افزود:‌ شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی یا‌ کم فروشی مراتب را به شماره تلفن 42219612 یا سامانه 124 اطلاع دهند.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت از مناطق صنعتی استان مرکزی محسوب می شود.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.