«علی اصغر حمزلو» روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این طرح توسط 2 تیم خصوصی با هزینه دولتی و به صورت رایگان به مدت یک ماه اجرا می شود.
وی اظهارداشت : پیش بینی می شود 50 هزار راس دام سبک در روستاهای حاشیه منطقه حفاظت شده الوند لکان علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شوند.
رئیس شبکه دامپزشکی خمین بیان کرد: ایمن سازی دام های حاشیه مناطق حفاظت شده باعث حفاظت از گونه های نادر جانوری می شود که دراین راستا دامپزشکی هرسال اقدام به ایمن سازی دام های این منطقه علیه طاعون نشخوارکنندگان می کند.
حمزه لو افزود: طاعون نشخوارکنندگان بیماری ویروسی با قابلیت واگیری شدید و انتشار سریع است که بیشتر نشخوارکنندگان کوچک شامل گوسفند و بز را مبتلا می‌کند.
وی ادامه داد: بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک با شروع ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی نفس، اسهال بدبو و سرفه بروز می‌کند و دام مبتلا به شدت لاغر شده و تلف می‌شود.
منطقه حفاظت شده الوند خمین در 40 کیلومتری غرب شهرستان و 30 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شازند به وسعت هفت هزار و 20 هکتار منطقه ای در سال 1381 توسط شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان منطقه حفاظت شده تعیین شد.
پستانداران عمده نظیر کل و بز، قوچ و میش، پلنگ، گرگ، شغال، روباه، خرگوش نمایانگر تنوع زیستی و زیستگاهی این خطه است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.