به گزارش ایرنا،‌ «علی میرزایی» روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار کانون سلامت محله در شهر صنعتی کاوه،‌ اظهار داشت:‌ کانون های سلامت محله نقش اساسی در جذب مشارکت های مردم و اجتماعی شدن امر خطیر بهداشت و سلامت عمومی دارند.
وی گفت: اکنون چندین میلیون نفر در کشور به بیماری های مختلفی از جمله دیابت یا فشارخون مبتلا هستند اما به دلیل اینکه مرکزی برای رصد و پایش این افراد وجود ندارد،‌ از بیماری های خود اطلاع چندانی ندارند.
فرماندار ساوه گفت: مزیت مهم کانون های سلامت این است که به موقع افراد را از بیماری ها مطلع می کند.
وی اظهار داشت: اگر در همه 17 محله شهری ساوه با همکاری مردم و نهادهای مرتبط از قبیل علوم پزشکی،‌ شهرداری کانون های سلامت محله محور ایجاد شود،‌ از ازدحام بیماران در بیمارستان های شهر نیز کاسته می شود.
فرماندار ساوه گفت: گام تکمیلی بعد از آغاز به کار کانون های سلامت محله،‌ اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص کارکردهای این مراکز است.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه نیز‌ گفت: 17 کانون سلامت محله در شهرستان ساوه ارائه خدمت می کنند.
دکتر «عباس نیکروش» اظهار داشت: در شهرستان زرندیه نیز هفت کانون سلامت محله تاسیس شده که پذیرای شهروندان است.
وی گفت: افزایش مشارکت های مردم در فعالیت های مرتبط با بهداشت و سلامت، شناخت توانمندی های مردم و ظرفیت های بالفعل و بالقوه محلات شهری و مناطق روستایی از جمله کارکردهای اساسی کانون های سلامت هستند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه افزود: کانون های سلامت با هدف توانمندسازی داوطلبان همکاری راه اندازی شده اند و با توجه به اینکه در شهر صنعتی کاوه نیز بخش زیادی از کارگران و خانواده های آنان زندگی می کنند،‌ تاسیس کانون سلامت در این منطقه می تواند راهگشا باشد.
به گفته دکتر نیکروش،‌ از ابتدای دولت دوازدهم، موضوع اجتماعی کردن سلامت در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و دستورالعمل ایجاد کانون های سلامت محله نیز به دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در سراسر کشور ابلاغ شد.
وی تاکید کرد: برای داشتن جامعه ای سالم علاوه بر برنامه های متعارف و در دستور کار دانشکده، باید از ظرفیت های مردمی نیز بهره گرفت.
رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه گفت: این دانشکده در زمینه راه اندازی کانون های سلامت و ارایه خدمات بهداشت و سلامت به شهروندان وضعیت مناسبی دارد.
امام جمعه ساوه نیز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان،‌ گفت: مساله بهداشت و سلامت یکی از اهداف و فلسفه مهم این ماه مبارک است.
حجت الاسلام «سید ابراهیم حسینی» اظهار داشت: بسیاری از دستورات دین مبین اسلام منطبق بر مسائل بهداشتی است.
وی گفت: کسانی که در حوزه بهداشت خدمت می کنند از نظر آموزه های دین اسلام دارای جایگاهی رفیعی هستند.
امام جمعه ساوه گفت: یکی از وظایف مهم دولت به معنای عمومی، تامین نیازهای بهداشتی و فراهم آوردن زیر ساخت ها است.
شهردار ساوه گفت: این نهاد مدیریت شهری برای توسعه کانون های سلامت همکاری موثری با دانشکده علوم پزشکی دارد.
«سید مهدی حسینی» اظهار داشت:‌ سلامت عمومی شهر به سلامت افراد جامعه بستگی دارد و این مساله از برنامه های در دستور کار شهرداری ساوه است.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و نوبران است.
9921/6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.