دکتر «جواد جواهری» روز پنج شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ﺍفزایش ﺳﻼﻣﺖ ﻣﺎﺩﺭﺍﻥ ﻭ ﻧﻮﺯﺍﺩﺍﻥ ﻫﺪﻑ ﺍﺻﻠﯽ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﻃﺒﯿﻌﯽ است و ﺷﺎﺧﺺ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺑه عنوان ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺷﺎﺧﺺ ﻫﺎﯼ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺷﺸﻢ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻗﺮﺍﺭ گرفت و دانشکده علوم پزشکی خمین توانست به این شاخص دست یابد.
وی به افزایش 58 درصدی شاخص زایمان طبیعی در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری کلاس های آمادگی زایمان و فرهنگ سازی در زمینه ترویج زایمان طبیعی از مهمترین برنامه ها برای تقویت حوزه سلامت در این شهرستان بود.
وی عنوان کرد: در سال 97 بیش از 2 هزار نشست و دوره آمادگی زایمان برگزار شد که 544 نفر از زنان باردار در این دوره ها شرکت کرده اند.
سرپرست بیمارستان امام خمینی (ره) خمین نیز در این خصوص گفت: یک هزار و 154 زایمان در این بیمارستان در سال گذشته ثبت شده که 674 مورد از این زایمان ها به صورت طبیعی و 480 مورد به صورت سزارین بوده است.
دکتر «محمدرضا امیربیگلو» افزود: زایمان سزارین پارسال نسبت به سال 96، 5 و 76 صدم درصد کاهش داشته است.
وی بیان کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﻟﻌﻤﻞ های ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﺯﺍﯾﻤﺎﻥ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﻣﻘﺮﺭ شد ﺗﺎ ﺷﺎﺧﺺ ﺳﺰﺍﺭﯾﻦ تا پایان سال 97 به کمتر از 35 درصد کاهش یابد که در سال 96 این شاخص، 35 و 43 صدم درصد بوده که در سال 97 به 32 و 71 صدم درصد رسید.
شهرستان خمین با 105 هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات بستری و درمانی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.