« محسن کوشش تبار » روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی استان مرکزی افزود: 57 تا 60 درصد شهرداری های استان مرکزی از تسهیلات سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای انجام طرح ها شهری استفاده کرده اند.
وی ادامه داد: 100 درصد طرح های شهرداری های استان مرکزی بر اساس پیش بینی های انجام شده از تسهیلات کم بهره سازمان شهرداری ها و دهیاری ها بهره مند می شوند.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، شوراها را پل ارتباطی بین شهرداری و مردم عنوان کرد و گفت: شوراها با ایجاد اعتماد بین مردم، شهرداری ها و دستگاه های دولتی نقش مهمی در افزایش سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی در طرح های شهری برعهده دارند.
کوشش تبار افزود: اکنون حضور بخش خصوصی در طرح های شهری یکی از مهمترین نیاز های شهرداری های کشور به شمار می رود که شوراهای اسلامی در این زمینه نقش مهمی برعهده دارند.
وی از ارایه لایحه مشارکت امور خصوصی توسط دولت تدبیر و امید به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این لایحه به منظور به روز رسانی راهکارها و قوانین برای تسهیل در ارایه خدمت و جذب سرمایه گذار در طرح ها به مجلس ارایه شده و اکنون در کمیسیون عمران در حال بررسی است.
مدیرکل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ادامه داد: با تصویب این لایحه موانع بر سر راه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در طرح های شهری و دولتی برداشته می شود.
کوشش تبار خاطر نشان کرد: در راستای تسهیل در ارایه خدمت به سرمایه گذاران در طرح های شهری، شیوه نامه سرمایه گذاری که سال 92 به شوراهای اسلامی ابلاغ شده بود در دست اصلاح قرار دارد.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: برخورد مناسب و پاسخگویی به خواسته ها مردم و انتقال این مشکلات به دستگاه های اجرایی و دولتی از جمله مهمترین خواسته های به حق جامعه و مسئولان از شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
سید« علی آقازاده » افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان مرکزی در صورت برخورد نامناسب از دستگاه های دولتی باید در اولین فرصت این برخورد ها را با ذکر نام به استانداری این استان منتقل کنند.
وی ادامه داد: فرمانداران و بخشداران شهرستان ها و مناطق مختلف استان مرکزی باید تعامل مناسب را با شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای این استان داشته باشند.
استاندار مرکزی افزود: فرمانداری شهرستان ساوه باید تا هفته آینده مکانی مناسب برای استقرار شورای اسلامی این شهرستان فراهم کند.
آقازاده با یادآوری بارندگی های اخیر در استان مرکزی گفت: با وجود بارندگی ها و پیش بینی افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان کاهش دما در چند روز گذشته خسارت های فراوانی را به این بخش وارد کرده است.
وی ادامه داد: در نشست نمایندگان مردم استان مرکزی با وزیر کشاورزی، مقام عالی این وزارتخانه از واقعی نبودن پرداخت خسارت حوادث طبیعی به کشاورزان معترض بود و مقرر شد خسارات وارد شده به فعالان این بخش واقعی تر دیده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: تعامل با شوراهای اسلامی شهر و روستای استان برای رفع مشکلات آنها از برنامه های اولویت دار استانداری استان است.
« مهدی زندیه وکیلی » افزود: رفع برخی مشکلات شوراهای اسلامی شهر و روستا با اختیارات استانی امکان پذیر نبوده و نیازمند اصلاح در بعضی قوانین و مقررات است.
وی ادامه داد: 15 میلیارد ریال اعتبار امسال برای اجرای طرح استخر سرپوشیده شهرستان خنداب اختصاص یافته و پیش بینی می شود بهره برداری از این طرح تا پایان سال جاری آغاز شود.
رئیس شورای اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نیاز است جایگاه شوراها به عنوان حلقه واسط مردم و دستگاه های دولتی بیشتر احساس شود.
یار احمدی افزود: برخی کج سلیقگی ها شوراهای اسلامی را دچار مشکل می کند و نیاز است جایگاه شوراها در استان تقویت شود.
استان مرکزی با 12 شهرستان، بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.