« رخساره فضلی » روز چهارشنبه در همایش نقالی نو آموزان مراکز پیش دبستانی و آیین رونمایی از کتب تالیفی معاونت آموزش ابتدایی و تقدیر از برگزیدگان مسابقات عکاسی کارشناسان اموزش ابتدایی در اراک افزود: نرخ حضور کودکان در دوره های پیش دبستانی از سال 80 تا 85 روند افزایشی، از سال 85 تا 90-91 روند کاهشی و از سال 91 تا 97روند افزایشی یافته و این نرخ در سال جاری به بیشترین میزان در طول چند سال گذشته رسیده است.
وی ادامه داد: نرخ حضور کودکان کشور در دوره های پیش دبستانی از 52 و چهار دهم درصد در سال تحصیلی 93-94 به 74 و 2 دهم درصد در سال تحصیلی 97-98 افزایش یافته است که استان های محروم در افزایش این نرخ، نقش داشته اند.
مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: نرخ حضور کودکان استان مرکزی نیز در دوره های پیش دبستانی از 65 و چهار دهم درصد با افزایش حدود 10 درصدی به 75 و یک دهم درصد در سال تحصیلی 97-98 رسیده است.
فضلی افزود: نرخ حضور کودکان استان مرکزی در دوره های پیش دبستانی در سال تحصیلی جاری با تلاش مسئولان و مربیان این دوره ها نسبت به سال گذشته، افزایش چهار درصدی داشته است.
وی از واگذاری مسئولیت توسعه پیش دبستانی های دولتی با مشارکت مردم در سال جاری به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با ورود شوراهای آموزش و پرورش استان ها زمینه توسعه این پیش دبستانی ها در روستاهای مرزی، دوزبانه، حاشیه شهرها و مناطق محروم فراهم شده است.
مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: مدیریت یکپارچه دوره پیش دبستانی، توسعه کمی و کیفی این دوره ها از برنامه های اولویت دار وزارت آموزش و پرورش بوده و نیاز است در مدیریت یکپارچه تمامی مجوزها برای فعالیت دستگاه های فعال در این حوزه توسط آموزش و پرورش صادر شود.
فضلی افزود: در توسعه کمی باید دسترسی تمامی افراد برای حضور در دوره های پیش دبستانی فراهم شده و در توسعه کیفی با آموزش مدیران و مربیان این دوره ها کیفیت آموزش در این دوره ها افزایش یابد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تمامی تولیدات و محتواهایی که در دوره های پیش دبستانی در این استان آموزش داده می شود، از تولیدات استان است.
«محمدعلی غلامی» افزود: پنج هزار و 400 کلاس ابتدایی در سطح استان مرکزی وجود دارد که 980 کلاس آنها در روستاها چند پایه هستند و برای جذب کودکان در دوره های پیش دبستانی آموزش های لازم برای معلمان این مناطق برگزار شده است.
در پایان این نشست از کتاب های تالیفی معاونت آموزش ابتدایی رونمایی شد و برگزیدگان مسابقات عکاسی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.