« علی زندی فر » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جابه جایی بار توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان مرکزی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 6 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: 17 میلیون و 123 هزار و 415 تن بار سال 96 توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به نقاط مختلف کشور جابه جا شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: یک میلیون و 203 هزار و 141 بارنامه سال گذشته برای جابه جایی این کالاها از مقصد این استان به سایر نقاط کشور صادر شد که صدور این بارنامه ها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 2 و 25 صدم درصد افزایش یافته است.
زندی فر گفت: سنگ آهن، گازوئیل و سیمان بیشترین کالاهای حمل شده از مبدا استان مرکزی در این مدت بوده است.
وی ادامه داد: بیشترین حجم این کالاها در سال جاری به استان های تهران، خوزستان، اصفهان و قم حمل شده است.
زندی فر، متوسط وزن هر محموله استان مرکزی را حدود 15 تن عنوان کرد و ادامه داد: وزن این محموله ها نسبت به متوسط وزن کشوری آن حدود یک تن بیشتر است.
وی یاد آور شد: بر اساس آمار بارنامه های صادره به طور متوسط در چهار سال گذشته ماهانه یک میلیون و 600 هزار تن کالا در قالب 100 هزار سفر باری از مبدا استان مرکزی به سایر نقاط کشور حمل شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان مرکزی افزود: این استان با این حجم جابه جایی کالا پنج درصد از کل حجم بار کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه 9 قرار دارد.
زندی فر گفت: 10 درصد از مجموع بار جابه جا شده، درون استانی و 90 درصد برون استانی بوده است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.