«محمد هاشم ریاحی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: اراک، دلیجان، خمین و محلات بیشترین تولید دست بافته سنتی استان مرکزی را در سال گذشته را داشته اند.
وی ادامه داد: میزان تولید فرش در استان مرکزی بر اساس عرضه این تولیدات در فروشگاه ها و نمایشگاه های فرش محاسبه می شود و بسیاری از بافندگان تولیدات خود را به دلایل مختلف برای فروش عرضه نمی کنند که با احتساب این مهم بیش از 20 هزار متر فرش در استان مرکزی بافته شده است.
رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: سال گذشته 50 میلیارد ریال تسهیلات کم بهره (چهار درصد) به عنوان مشاغل خانگی برای بافندگان فرش این استان جذب شد که 518 متقاضی شخصی و تعداد قابل توجهی کارگاه بافندگی فرش به بانک های عامل معرفی و تسهیلات دریافت کردند.
ریاحی اظهار داشت: سقف پرداخت تسهیلات برای متقاضیان شخصی 100 میلیون ریال و برای کارگاه های بافندگی فرش نیز 700 میلیون ریال در نظر گرفته شده بود.
وی بیان کرد: سال گذشته در یک بازرسی از شهرستان ها و روستاهای مراکز تولید فرش بیش از 43 هزار و 850 بافنده فرش که دارای کارت بافندگی از سازمان صنعت، معدن و تجارت بودند شناسایی و به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند.
رئیس خانه فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: سال گذشته یک هزار و 325 کارت قالی بافی در نقاط مختلف استان صادر شد که نسبت به سال 1396 بیش از 33 درصد افزایش داشته است.
11 هزار بافنده قالی دستبافت در نقاط مختلف استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.