«رضا حاجتی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جاده های محور روستای «رحمت آباد» به طول چهار کیلومتر و‌ محور ملارد به طول یک کیلومتر، شستگی دارند و محور روستای «چهارحد» نیز حدود 800 متر دچار رانش زمین شده است.
وی اظهار داشت: در پی بارش های اخیر و وقوع سیلاب چهار دهنه از پل های شهرستان زرندیه تخریب و دهانه پل های زیرگذر مامونیه و‌ پرندک دچار آبگرفتگی شد که به دلیل گل و لای چاه های جذبی زیر این محدوده ها پر و خروج آب از آنها ناممکن شد به همین دلیل اختلال در تردد خودروها را ایجاد کرد اما راهداران با استفاده از پمپ های مخصوص نسبت به تخلیه آب این زیرگذرها و برقراری تردد اقدام کردند.
حاجتی گفت: بیشترین آسیب سیلاب روزهای اخیر به حوزه راه های روستایی شهرستان زرندیه وارد شده است.
وی ادامه داد: این شهرستان دارای 400 کیلومتر راه روستایی،‌ 400 کیلومتر راه عشایری و 870 کیلومتر راه اصلی است که از این حیث رتبه دوم استان مرکزی را دارد و با استان های البرز، ‌قزوین، تهران و قم همجوار است.
رئیس اداره راهداری شهرستان زرندیه گفت: ضریب آسفالت راه های روستاهای دارای 30 و 50 خانوار این شهرستان بیش از 80 درصد است اما از نظر استاندارد سلامت آسفالت، 70 درصد از راه های روستایی شهرستان تخریب شده است که سیلاب اخیر نیز به این موضوع دامن زد.
وی گفت: برخی از روستاهای بالای 30 خانوار این شهرستان مانند فرج آباد و‌ اصفهانک راه آسفالت ندارند و بارش ها باعث ایجاد مشکلات مضاعفی برای ساکنان این روستاها خواهد شد.
حاجتی اضافه کرد: با توجه به وقوع سیلاب، پیش بینی می شود بین 20 تا 30 درصد از راه های روستایی زرندیه به دلیل بارش های اخیر تخریب شده باشند.
وی گفت: راهکار مقابله با این حجم از تخریب راه های روستایی انجام اقداماتی مانند درز و لکه گیری و تخصیص اعتبارات لازم برای این حوزه است.
شهرستان زرندیه با 65 هزار نفر جمعیت در شرق استان مرکزی و حلقه ارتباطی این استان با پایتخت و نیز استان های قزوین،‌ البرز و قم است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.