به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مرکزی افزود: 10 درصد اقلام مورد نیاز استان خوزستان 24 قلم کالا شامل خوراک، پوشاک، پتو، آب معدنی، موکت، صابون، چراغ، حبوبات و کلمن آب است.
وی اظهار داشت: 12 فرمانداری استان نیز با بسیج امکانات نسبت به جمع آوری اقلام اعلامی بکوشند.
استاندار مرکزی گفت: فرماندار اراک نسبت به سایر فرمانداری ها وظیفه سنگین تری را برعهده دارد زیرا باید بخش عمده فهرست مورد نیاز استان خوزستان را تامین کند.
آقازاده افزود: کارخانه و واحدهای تولید بزرگ استان نیز هم کمک نقدی و هم کمک های غیرنقدی خود را در اختیار ستاد جمع آوری قرار دهند.
وی اظهار داشت:استان مرکزی می تواند چهار هزار تن ظروف یکبار مصرف، 40 هزار قوطی کنسرو، 2 تا 3 تن چای، چهار هزار چادر اسکان، 30 تا 40 هزار تخته پتو، لوازم بهداشتی ویژه بانوان و کودکان، کشمش، موکت، حبوبات و آب معدنی را برای استان خوزستان تهیه و در اختیار سپاه روح الله برای ارسال قراردهد.
استاندار مرکزی گفت: لازم است از ظرفیت سازمان صنعت، معدن استان، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی برای تامین مایحتاج مورد نیاز مناطق سیل زده استفاده شود.
آقازاده افزود: باید از فضای مجازی برای مشارکت شهروندان استان مرکزی در این اقدام خداپسندانه بهره گرفته شود.
وی اظهار داشت: هموطنان ما در استان های سیل زده شرایط سختی را می گذرانند که نیاز است با تمام توان به آنان کمک شود.
استاندار مرکزی گفت: علاوه بر آمادگی برای موج بارش جدید باید نگاه ویژه ای به استان های زلزله زده داشت تا در حد توان به آنان کمک شود.
آقازاده افزود: همه تلاش ها باید معطوف به کمک رسانی به مردم مظلوم خوزستان و لرستان شود و چرا که با وجود حمایت های انجام شده، به علت شدت خسارت، هنوز نیاز وجود دارد.
وی اظهار داشت: استان مرکزی از جمله مناطق برخوردار است که همواره با کمک گرفتن از بخش خصوصی و صنایع مادر بزرگ استان می تواند بخش مهمی از نیاز مناطق آسیب دیده را تامین کند.
استاندار مرکزی گفت: کارخانه های بزرگ از جمله آذرآب برای کمک به مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده اند اما ماشین سازی، آلومینیوم، پتروشیمی، پالایشگاه و حتی هپکو از امکانات خود برای این مناطق کوتاهی نخواهند کرد.
آقازاده گفت: قرارگاه امدادرسانی به سیل زدگان استان های لرستان و خوزستان در استان مرکزی برای یاری رساندن و کمک به مردم سیل زده تشکیل و با تمام توان به عنوان استان معین فعالیت خواهد کرد.
وی اظهار داشت: موکب های اربعین حسینی به منظور کمک رسانی به مردم سیل زده در شهرستان پلدختر و مناطق سیل زده استان لرستان مستقر شوند.
وی ادامه داد: همه دستگاه ها، بخش های خصوصی و مردم باید به سیل زدگان کمک کنند و هموطنان گرفتار در مشکلات سیل اخیر را یاری دهند.
استان مرکزی با 29 هزار هکتار وسعت دارای یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.