سید «علی آقازاده» عصر دوشنبه افزود: این رودخانه در دهه اخیر آب ناچیزی داشته و در بین مردم محلی به رودخانه خشک شهرت دارد اما در عصر روز دوشنبه حجم آب آن به حدی است که اگر بارندگی ها تداوم یابد، شرایط اضطراری برای این کلانشهر ایجاد می کند.
وی توضیح داد: در شبانه روز اخیر بیش از 100 میلیمتر بارندگی در استان رخ داده که یک سوم حجم بارش سالانه این استان است.
استاندار مرکزی توضیح داد: بارش های شدید اخیر در تمامی 12 شهرستان استان مرکزی بوده اما در برخی از شهرستان ها در حوزه شهری و روستایی مشکلاتی را همراه داشته است.
آقازاده عنوان کرد: مردم استان در هر منطقه شهری و روستاها که سیلاب و آبگرفتگی ایجاد شده به کمک اعضای ستاد مدیریت بحران استان شتافته اند و همه تلاش ها برای کاهش خسارت ها جای تقدیر دارد.
وی عنوان کرد: تالاب میقان و دشت جوار آن در شمال شرقی اراک در پی بارش های پرحجم با مشکل سیلاب مواجه شد و پنج روستا در این محدوده در محاصره آبگرفتگی است که اقدامات در این راستا در دست انجام است.
استاندار مرکزی بیان کرد: یکی از بندهای خاکی شهرستان کمیجان با مشکل مواجه است و مقادیر زیادی آب به سمت روستاهای زیردست جاری شد که موجب آبگرفتگی در این منطقه شده اما تلفات جانی نداشته است.
آقازاده یادآور شد: جاده اراک - فراهان دچار آبگرفتگی شدید شده و راه جایگزین آن اراک - راهجرد - آشتیان - فراهان است و جاده شازند - ازنا در محدوده لرستان نیز به دلیل ریزش کوه مسدود شده و مسیر جایگزین این محور پرتردد اراک - توره - ملایر است.
استاندار مرکزی عنوان کرد: در شبانه روز اخیر 30 دستگاه ماشین آلات سنگین برای کمک به سیل زدگان لرستان ارسال شده و 1000 چادر امدادی نیز برای کمک به مسئولان لرستانی اعزام می شود.
باران های سیل اسا از بامداد روز یکشنبه آغاز شده و تا اواخر وقت دوشنبه ادامه دارد.
بنا به گزارش سازمان هواشناسی در شامگاه دوشنبه وزش تندباد با سرعت 80 کیلومتر در ساعت همراه با رعد و برق بارش شدید باران و تگرگ رخ می دهد.
6013/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.